CASE STUDY

Hybrydowa Gala wręczenia
nagród firmy Aluprof

Kim jest nasz klient?

Aluprof SA należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA. Firma jest jednym z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie. Spółka posiada swoje oddziały w wielu krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych.

Dzięki prawie 70 letniemu doświadczeniu firma Aluprof SA posiada ponad 1300 stałych klientów. Roczne przychody ze sprzedaży Aluprof SA wynoszą ok 385 mln EUR. Eksport stanowi około 40% ogólnej sprzedaży. Firma zatrudnia ponad 2300 pracowników.

Firma Aluprof jest twórcą projektu: “Obiekt Roku w systemach Aluprof”. To konkurs skierowany do architektów i pracowni architektonicznych. Jest on okazją do promocji dobrych, polskich brył także poza granicami kraju. Ten konkurs jest również pretekstem do dyskusji na temat najnowszych projektów i realizacji architektonicznych w Polsce i na świecie.

Jakie mieliśmy wyzwanie?

Klient poprosił nas o kompleksową produkcję finału konkursu “Obiekt Roku w systemach Aluprof”. Wydarzenie składało się z dwóch części: konferencji oraz wieczornej gali, na której ogłoszono wyniki. Naszym zadaniem było stworzenie pomysłu na finał wydarzenia oraz kompleksowa produkcja wydarzenia. Formuła konkursu została wcześniej wymyślona przez klienta.

Gośćmi wydarzenia byli klienci, partnerzy firmy oraz właściciele i przedstawiciele najbardziej cenionych pracowni architektonicznych w Polsce. To zresztą stanowiło jedno z największych wyzwań, z jakim zmierzyliśmy się podczas opracowywania pomysłu. Architekci to bowiem odbiorcy wymagający, skupieni na szczegółach, ceniący sobie wyrafinowany design.

Zakres powierzonych nam prac obejmował nie tylko produkcję wydarzenia, ale także stworzenie brandingu wydarzenia czy produkcję materiałów filmowych. Nasze prace zaczęliśmy na kilka miesięcy przed galą.

Byliśmy jedynym producentem tego wydarzenia. Odpowiadaliśmy za:
– opracowanie koncepcji eventu i logo wydarzenia,
– realizację gali w formie hybrydowej,
– produkcję materiałów wideo w 10 różnych miejscach Polski, 
– wybór scenografii,
– opracowanie grafik i prezentacji biznesowych,
– kontakt z hotelem oraz zapewnienie scenotechniki,
– dobór artystów,
– zapewnienie tłumaczeń symultanicznych (na wydarzeniu byli obecni goście z zagranicy),
– produkcję wieczornej gali.

Jak podeszliśmy do organizacji wydarzenia?

Przede wszystkim zaproponowaliśmy naszemu klientowi, aby event odbywał się w formie hybrydowej. W 2018 roku była to kompletna nowość. Dzięki temu rozwiązaniu udało nam się zaprosić do udziału w gali także osoby, które z przyczyn zawodowych nie mogły być z nami na żywo.

Postawiliśmy na multimedia. Na potrzeby wieczornej gali nagraliśmy filmy przedstawiające nominowane budynki. Sposób ich prezentacji stanowił dla nas nie lada wyzwanie. Zależało nam bowiem na zrobieniu tego w sposób nowatorski i atrakcyjny. W tym celu musieliśmy dobrze zrozumieć materię, z którą pracowaliśmy. Nie tylko więc wzięliśmy udział w obradach jury, ale także prowadziliśmy długie rozmowy z architektami, m.in. panem Tomaszem Koniorem, szefem jury, wybitnym polskim architektem, któremu zawdzięczamy ogrom inspiracji.

To film prezentujący jeden z nominowanych budynków.

https://www.youtube.com/watch?v=Inhkr8TmXGE

Każdy film stanowił naszą interpretację wszystkich nominowanych brył. Językiem tej interpretacji był odpowiedni sposób operowania kamerą, montaż, w końcu muzyka. Nad scenariuszem filmów pracował zespół ekspertów – operatorzy, muzycy, montażyści i architekci, którym przewodził odpowiedzialny za reżyserię wszystkich filmów Artur Michalik. Filmy zostały znakomicie przyjęta przez uczestników wydarzenia. Odebraliśmy ogrom gratulacji za innowacyjne podejście do filmowej prezentacji budynków.
Oprócz filmów przedstawiających nominowane budynki nagraliśmy też kilkanaście innych, niezbędnych do realizacji scenariusza gali.

Do poprowadzenia wydarzenia zaprosiliśmy nasz sprawdzony duet konferansjerów – Marcina Prokopa i Wojciecha S. Wocława. W takim składzie pracowaliśmy nie po raz pierwszy. Bardzo doceniamy ich sceniczną energię, która doskonale łączy luz z najwyższym poziomem merytorycznym.

KONFERENCJA

Program konferencji obejmował m.in. wykłady ekspertów z firmy Aluprof oraz dwa panele dyskusyjne. Organizacja jednego z nich, ujmującego tematykę spotkania w bardziej “miękki” sposób, wynikła z naszej inicjatywy. Panel przygotowali nasi prowadzący, a jego tytuł brzmiał: „Architektura przyszłości. Co mówią o nas budynki, które stawiamy? Jak architektura reaguje na potrzeby społeczne?”.

Wojciech S. Wocław tak komentuje panel: Przed konferencją zadzwoniłem do moich rozmówców. Po pierwsze, żeby się przedstawić, a po drugie, żeby zgłębić temat. Bardzo szybko odkryłem, że architekci to nie tylko inżynierowie, ale pierwszej wody humaniści. Ci ludzie mieli fantastyczne spostrzeżenia i bardzo ciekawe przemyślenia. Szybko odkryłem, że oni projektując budynek, nie tylko “wyposażają” otoczenie w jakąś funkcjonalność (mieszkania, biura itd.), ale kreują świat i dlatego zanim coś zrobią muszą pomyśleć o przeszłości i o przyszłości. Panel o architekturze przyszłości stał się niezwykle ciekawą rozmową o człowieku i o świecie. To był niezwykły finał bardzo branżowej konferencji. I najlepiej świadczy o tym to, jak chętnie do rozmów włączali się gości.

Część konferencyjną zorganizowaliśmy w innej sali niż galę. W czasie całego wydarzenia byliśmy więc odpowiedzialni za zaaranżowanie dwóch pomieszczeń.

Wykłady i panele trwały od poranku do późnego lunchu. Po nich nastąpiła przerwa, którą nasi goście mogli wykorzystać na przygotowanie do wieczornej gali. Przestrzeń, w której odbywała się konferencja została zaaranżowana w taki sposób, aby uczestnicy byli blisko panelistów (mniejsza sala z niskim sufitem). Taki układ miał również ośmielać gości do zadawania pytań.

Konferencja była tłumaczona symultanicznie na kilka języków.

GALA WIECZORNA

Zaprojektowaliśmy galę jako godzinny spektakl. Rozpoczęliśmy od filmowej prezentacji najnowszych nowojorskich budynków, w których konstrukcji wykorzystano systemy aluminiowe firmy Aluprof. Filmowi towarzyszyło wykonanie na żywo piosenki Alicii Keys pt. “Empire State of Mind”. Po niej na scenę weszli prowadzący, którzy opowiedzieli o idei konkursu i zaprezentowali jego logo. Później nastąpił pokaz akrobatyczny w wykonaniu Michała Derlickiego z użyciem szcześcianu (bryła stanowiła element logo). Następnie gości przywitał prezes firmy – pan Tomasz Grela. Kolejnym punktem była filmowa prezentacja każdego z 10 nominowanych budynków. Przedstawienie każdego obiektu uzupełniała wypowiedź szefa jury, pana Tomasza Koniora. W końcu wręczyliśmy nagrody dla zwycięzców. Po ceremonii nastąpiła kolacja serwowana i występ gwiazdy spotkania, zespołu RAZ, DWA, TRZY.

Pozostały zakres działań

Miejsce wydarzenia

Nasz klient zdecydował się na organizację wydarzenia w hotelu DoubleTree Warsaw. Obiekt okazał się optymalnym rozwiązaniem pod kątem naszych potrzeb. Hotel może pomieścić dużą liczbę osób w pokojach jednoosobowych i posiada dużą przestrzeń eventową.

Nasza współpraca z obiektem trwała ponad pół roku i determinowała wiele wyborów eventowych, m.in. wielkość użytej scenotechniki w czasie gali. Hotel był w tamtym czasie mocno obłożony eventowo, co wymagało współpracy pomiędzy 3 agencjami eventowymi i firmami technicznymi, realizującymi wydarzenia przed i po naszej gali. Ta współpraca wymaga nie tylko dobrej woli, ale i branżowej solidarności. Udało nam się znakomicie z tych wyzwań wywiązać.

Nasze duże doświadczenie i wieloletnia obecność na rynku oraz znajomość z najważniejszymi ludźmi z branży pozwoliła sprawnie przeprowadzić prace montażowe i demontażowe. Ze względu na bardzo krótki czas montażu zaangażowaliśmy większą liczbę koordynatorów i techników i w ciągu 18 godzin przygotowaliśmy główną salę do gali. Z szefem kuchni pracowaliśmy nad menu, odbywając parę kolacji próbnych oraz szczegółowo określając formę serwowania i obsługi kelnerskiej. Uważamy, że catering to kropka nad i każdego eventu, dlatego poświęcamy mu wiele uwagi.

Technika sceniczna, multimedialna, wideo

O technikę zadbała nasza zaprzyjaźniona firma technologiczna, CMA. Zapewniła nam ekrany diodowe, nagłośnienie i oświetlenie. O realizację wizji zadbał Grzegorz Jakubowski, lider realizacji eventowych w standardach telewizyjnych. Szefem obsługi wideo był Artur Michalik. Ruch sceniczny nadzorował Jakub Lipski.

Muzyka

Muzyka podczas eventu była grana na żywo. Poszczególne utwory były komentarzem do tego, co działo się na scenie. Inspiracją do tego typu oprawy muzycznej jest dla nas gala oscarowa.

Po kolacji zespół grał muzykę coverową do zabawy.

Gwiazdą wieczoru był zespół RAZ, DWA, TRZY. To zespół, który od lat udowadnia, że można podążać własną drogą, trzymać się własnych pomysłów i estetyki, a przy tym osiągnąć popularność, cieszyć się ogromną sympatią i uwagą fanów i nieustającą życzliwością krytyków. Teksty Adama Nowaka są kunsztownie skonstruowanymi opowieściami z głębokim przesłaniem. Dokładnie tak samo jak projektowane budynki, które – jak świetnie pokazał to panel dyskusyjny – nie są przypadkowymi, zwykłymi budowlami. Nagrodzone bryły w konkursie firmy Aluprof poruszają ludzi, stoi za nimi głęboka myśl, poczucie odpowiedzialności, wartości.

Występ RAZ, DWA, TRZY doskonale wpłynął na wrażliwość architektów. Te piosenki to filozoficzne kapsułki, które chce się połknąć, by poszerzyć świadomość. Adam Nowak nie boi się pytań o rzeczy trudne i ostateczne. Jego liryka porusza i pozostaje w słuchaczu.

Zaproszenia, scenografia, grafika

Wszystkie materiały wizualne zostały przygotowane przez naszego grafika, Ivanną Androshulik. Zostały wykorzystane w druku, na ekranach oraz na gadżetach i prezentach dla klientów. Firma Aluprof bardzo doceniła zaproponowaną przez nas oprawę graficzną, która uzyskała bardzo wysoką oceną po samej realizacji.

Jaki osiągnęliśmy rezultat?

Branżowy konkurs, który odbywał się po raz trzeci zyskał zupełnie nową jakość. Wydarzeniu, które organizowaliśmy daliśmy elegancję, prestiż i wyjątkową, intymną atmosferę, która została doskonale odebrana przez architektów i wszystkich gości firmy Aluprof.

Po realizacji gali zostaliśmy zaproszenie do produkcji jubileuszu 30-lecia firmy Wiśniowski. Obecni na wydarzeniu przedstawiciele firmy byli bowiem zachwyceni profesjonalizmem i klasą naszych działań.

Potrzebujesz eventu? Dowiedz się jak działamy.

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.
  7. Wspólnie będziemy dumni z naszej realizacji!

ORGANIZUJESZ EVENT?
ODEZWIJ SIĘ!

Szybko odpowiemy na Twoje pytania i rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zapytaj nas:
Jaki event możecie dla mnie zrobić?
Czy macie pomysł na cykliczne mikroeventy w mojej firmie/biurowcu?
W jakich działaniach marketingowych możecie mi pomóc?
Chcielibyśmy event ze świetną scenografią. Co możecie zaproponować?
Jaki pomysł macie na jubileusz mojej firmy/instytucji?

NAPISZ DO NAS

Wypełnij ten formularz. Oddzwonimy do Ciebie niebawem,
żeby umówić Cię na rozmowę z naszym ekspertem
w dogodnym dla wszystkich terminie.