CASE STUDY

Festiwal Screen&Sound Fest

Kim jest nasz klient?

Screen&Sound Fest. to festiwal, którego celem jest pokazanie i zobaczenie muzyki. Wydarzenie odbywa się w Krakowie od 2013 roku. Jest jednym z najważniejszych projektów Fundacji Bielecki Art.

Najważniejszą częścią festiwalu jest konkurs, w ramach którego artyści tworzą wizualizacje do wybranej muzyki współczesnych kompozytorów. Organizatorzy co roku proponują kilka takich utworów. Następnie przesłane prace ocenia jury. Zwycięzcy otrzymują nagrody w czasie specjalnej gali, podczas której prezentowane są nagrodzone dzieła.

Jakie mieliśmy wyzwanie?

Fundacja Bielecki Art produkuje każdą edycję festiwalu w ramach własnej działalności. Kiedy jednak zbliżała się piąta edycja wydarzenia, mająca w pewnym sensie wyjątkowy, jubileuszowy charakter, zwróciła się po wsparcie nas – specjalistów od wydarzeń jubileuszowych. Dlaczego? Organizatorzy chcieli tchnąć w wydarzenie “nowego ducha” i znacząco podnieść rozpoznawalność festiwalu w mieście. To było wyzwanie, które nam postawili.

Do naszych zadań należało stworzenie scenariusza gali, wymyślenie oprawy artystycznej oraz stworzenie strategii i produkcja działań eventowych promujących wydarzenie. Gala finałowa, jak co roku, musiała odbyć się w Kinie Kijów, które mieści maksymalnie 700 gości. Głównym producentem wykonawczym pozostawała jak co roku Fundacja, z którą – podobnie jak z jej partnerami – działaliśmy w ścisłej współpracy.

W jaki sposób podeszliśmy do stworzenia big idea?

Rozpoczęliśmy od przesłuchania muzyki, która towarzyszyła konkursowi we wszystkich poprzednich edycjach oraz obecnej. Chcieliśmy jak najlepiej poczuć emocje, jakie towarzyszą artystom tworzącym konkursowe wizualizacje.

Kiedy już dobrze wiedzieliśmy, z jakim rodzajem muzyki mamy do czynienia, wybraliśmy artystów, z którymi postanowiliśmy stworzyć V edycję Screen&Sound Fest. Do dalszej współpracy zaprosiliśmy Natalię Dylczyk, założycielkę grupy akrobatów powietrznych Nashi Art, b. solsitkę Cirque du Soleil (wtedy przygotowywała się do wyjazdu na kontrakt do Las Vegas). Konkurs, w którym twórcy pracują nad zobrazowaniem muzyki to święto wyobraźni. Wyobraźnia to wolność, która nie ma granic. Według nas taki świat reprezentuje akrobatyka powietrzna i Nashi Art.

W kolejnym kroku ustaliliśmy z klientem budżet i wyznaczyliśmy sobie KPI. W oparciu o to wybraliśmy formy i etapy promocji festiwalu, którą rozpoczęlismy na 4 miesiące przed jubileuszową galą finałową.

Praca kreatywna nad ofertą trwała około miesiąca. Efekty przedstawiliśmy klientowi na spotkaniu, w czasie którego wszystkie nasze propozycje zostały zaakceptowane. Od razu przystąpiliśmy do realizacji. Do produkcji zatrudniliśmy ponad 50 osób, wśród których byli m.in. producenci, event menadżerzy, artyści, graficy, krawcy i operatorzy wideo.

Co zrobiliśmy?

AMBIENT

CZĘŚĆ 1

Gala finałowa festiwalu została zaplanowana na 21 października, a my pierwszy ambient zorganizowaliśmy na samym początku wakacji. Kolejne organizowaliśmy w każdą kolejną sobotę w przestrzeniach, w których krakowianie spędzają wolny czas.

Na potrzeby ambientów uszyliśmy stroje dla tancerek. Zostały dopasowane kolorystycznie i wizualnie do bardzo nowoczesnego layoutu festiwalu. Ambient polegał na tym, że artystki z zaskoczenia zaczynały tańczyć wśród ludzi, którzy wypoczywali, wspólnie spędzali czas, rozmawiali, śmiali się. Nasze artystki występowały do muzyki festiwalowej. Minispektakl za każdym razem był zaskoczeniem i powodował zaciekawienie. Krakowianie dopytywali o szczegóły. Wielu z nich o festiwalu usłyszało wtedy po raz pierwszy.

Dzięki tej formie promocji dotarliśmy do bardzo szerokiego grona odbiorców Festiwalu. Dzięki performance’om dwie osoby wzięły udział w samym konkursie.

CZĘŚĆ 2

Wybraliśmy 5 restauracji, które zaprosiliśmy do twórczej współpracy. Zaproponowaliśmy szefom kuchni do stworzenie specjalnej wkładki do menu, która byłaby inspirowana festiwalową muzyką.

Od września w ich menu pojawiła się specjalna wkładka z menu inspirowanym muzyką festiwalową.

Wybraliśmy bardzo różnorodne restauracje. Na liście znalazła się znakomita fine diningowa Albertina, restauracja z kuchnią włoską, ale też popularne miejsce we wtedy chętnie odwiedzanej przestrzeni przy Dolnych Młynów.

Dla każdej z restauracji przygotowaliśmy jednakowo zaprojektowane wkładki oraz zrobiliśmy profesjonalne zdjęcia potraw, aby fani festiwalu i klienci restauracji mogli zobaczyć, jak wielka jest wyobraźnia szefów kuchni i jak muzyka może inspirować świat gastronomii.

Chcieliśmy osiągnąć ten sam cel, co pomysłodawcy festiwalu: zobrazować muzykę. Razem z szefami kuchni ubraliśmy ją w kształt niezwykłych potraw. Dzięki temu krakowianie mogli doświadczać festiwalu wszystkimi zmysłami.

CZĘŚĆ 3

Na kolejnym etapie promocji zastosowaliśmy obrandowany samochód, który przez 10 dni poruszał się po całym mieście. Z umieszczonego na dachu głośnika prezentował muzykę festiwalową i zapraszał do zakupu biletu na finałową galę.

Samochód poruszał w kluczowych godzinach przede wszystkim w miejscach dużych zgromadzeń krakowian. Podjeżdżał m.in. pod budynki dużych korporacji w czasie, gdy ich pracownicy wchodzili i wychodzili z pracy.

CZĘŚĆ 4

Ostatnią formą promocji były warsztaty taneczne oraz spotkania z twórcami muzyki festiwalowej w Pałacu pod Baranami. Te wydarzenia działy się w tygodniu poprzedzającym finałową galą i adresowane były do wąskiego grona odbiorców festiwalowej twórczości. Codziennie przez 5 dni odbywały się inne spotkania i warsztaty dla krakowian. Współpracowaliśmy ze wskazanymi przez klienta ośrodkami kultury i sztuki.

JUBILEUSZOWA GALA

Gościem specjalnym piątej, jubileuszowej gali festiwalu Screen&Sound Fest. była Erika Lemay – najbardziej uznana i rozpoznawalna na świecie solistka Cirque Du Soleil. Erika jest twórczynią Poezji Fizycznej. Jej telewizyjne występy obejrzało ponad 400 milionów widzów na całym świecie, a jej talentem zachwycają się prestiżowe media na całym świecie, wśród nich “Vanity Fair”, “Glamour Magazine”, “Hello Magazine”, “Le Figaro” czy “La Repubblica”.

Był to pierwszy występ artystki w Polsce i jednocześnie pierwszy w Polsce występ tak rozpoznawalnej gwiazdy akrobatyki, która wciąż współpracuje z Cirque Du Soleil.

Zaproszenie Eriki było dużym wyzwaniem budżetowym i produkcyjnym, głównie ze względu na kalendarz kanadyjskiej gwiazdy. Erika przyjechała do Polski zaraz po otwarciu luksusowego butiku Tiffany&CO we Włoszech, a następnego dnia wyruszała od razu na kolejne pokazy.

Występ Eriki na naszym wydarzeniu:
https://vimeo.com/241435214

Jak wyglądała gala?

Galę podzieliliśmy na 5 części. W każdej wręczaliśmy jedno wyróżnienie lub nagrodę. Jednocześnie w każdej z nich chcieliśmy przypomnieć jedną edycję festiwalu. Postanowiliśmy jednak nie robić tego zasadzie relacji filmowej i przypominania faktów, zdarzeń czy liczb. Na tak bardzo artystycznym festiwalu chcieliśmy również o przeszłości opowiadać językiem sztuki. Poprosiliśmy więc artystów o to, aby z każdej poprzedniej edycji konkursu wybrali po jednej wizualizacji, która w danym roku znalazła się w finale i ułożyli do niej choreografię. W ten sposób powstał niezwykły spektakl. Nasi artyści występowali na tle konkursowych prac z ubiegłych lat.

Zrobiliśmy widowisko naprawdę uszyte na miarę. To nasz znak rozpoznawczy. I tym razem postaraliśmy się poznać naszego klienta najlepiej jak się da i dzięki temu przygotować dla niego coś niepowtarzalnego. Każdy element programu artystycznego był wyjątkowy: od choreografii, przez dobór pojedynczych artystów, po stroje i stylizacje.

Natalia Dylczyk (scenariusz występów artystycznych) i Michał Derlicki (reżyseria) wybrali artystów i zaprosili do udziału w gali twórców z Polski i Norwegii, dopasowując styl poszczególnych artystów do emocji wybranych z poprzednich emocji prac konkursowych.

Dzięki tak skrupulatnej pracy i tak drobiazgowo przygotowanym występom udało nam się wzbudzić u widzów niezwykłe emocje. Opowiadanie o historii to zawsze wielkie wyzwanie, szczególnie w naszych tik tokowych czasach. Wiemy, jak to robić wyjątkowo i dynamicznie, aby budzić prawdziwe zainteresowanie.

W piątej, ostatniej części gali wystąpiła gwiazda wieczoru, Erika Lemay.

Jaki osiągnęliśmy rezultat?

Nasz klient na początku współpracy postawił nam następujące cele: ma być nieszablonowo, międzynarodowo i bez prostych rozwiązań.

Rezultatem naszych działań była produkcja jubileuszowej wersji festiwalu, która w opinii wszystkich była “nadzwyczajna”. Wielu uczestników wydarzenia dopytywało: “Dlaczego to się nie odbyło się w Tauron Arena?! To powinno zobaczyć dużo więcej osób!”.

Nie bez znaczenia pozostaje dla nas także opinia Eriki Lemay, międzynarodowej gwiazdy, która w Polsce występowała po raz pierwszy. Usłyszeliśmy od niej, że nie spodziewała się tak wysokiego poziomu produkcyjnego. Pomysłowość, elegancki styl i klasę stworzonego przez nas projektu porównała do doświadczenia współpracy z takimi markami, jak Hermes, Valentino czy podczas wydarzeń z udziałem głów koronowanych.

Potrzebujesz eventu? Dowiedz się jak działamy.

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.
  7. Wspólnie będziemy dumni z naszej realizacji!

ORGANIZUJESZ EVENT?
ODEZWIJ SIĘ!

Szybko odpowiemy na Twoje pytania i rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zapytaj nas:
Jaki event możecie dla mnie zrobić?
Czy macie pomysł na cykliczne mikroeventy w mojej firmie/biurowcu?
W jakich działaniach marketingowych możecie mi pomóc?
Chcielibyśmy event ze świetną scenografią. Co możecie zaproponować?
Jaki pomysł macie na jubileusz mojej firmy/instytucji?

NAPISZ DO NAS

Wypełnij ten formularz. Oddzwonimy do Ciebie niebawem,
żeby umówić Cię na rozmowę z naszym ekspertem
w dogodnym dla wszystkich terminie.