CASE STUDY

Gala finałowa konkursu „Obiekt Roku w systemach Aluprof” – edycja 2022

Kim jest nasz klient?

Aluprof SA należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA. Firma jest jednym z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie. Spółka posiada swoje oddziały w wielu krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych. Aluprof SA posiada ponad 1900 stałych klientów. Roczne przychody firmy ze sprzedaży wynoszą ok 438 mln euro. Firma zatrudnia ponad 2900 pracowników.

Firma Aluprof jest twórcą projektu: “Obiekt Roku w systemach Aluprof”. To konkurs skierowany do architektów i pracowni architektonicznych. Jest on okazją do promocji dobrych, polskich brył także poza granicami kraju. Konkursowi towarzyszy ekspercka konferencja „Future Builders”.

Jakie mieliśmy wyzwanie?

Klient kolejny raz – o poprzedniej realizacji pisaliśmy tutaj – powierzył nam kompleksową organizację zarówno gali finałowej konkursu „Obiekt Roku w systemach Aluprof”, jak i konferencji „Future Builders”. Te ważne dla branży wydarzenia miały się odbywać co dwa lata, ale z powodu pandemii koronawirusa ta przerwa się przedłużyła i miały powrócić dopiero po czterech latach od ostatniej edycji. Pierwszym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy, było więc zorganizowanie wydarzeń wyczekiwanych. Mieliśmy świadomość, że covidowe restrykcje, które na długo odebrały branży możliwość spotykania się twarzą w twarz tylko podniosą oczekiwania, jakie goście będą mieli wobec tegorocznej gali i konferencji.

Kolejne wyzwanie, z którym musieliśmy się zmierzyć, wynikało z faktu, że nie była to nasza pierwsza współpraca z firmą Aluprof. Organizowana przez nas poprzednia gala została bardzo dobrze przyjęta. Wiedzieliśmy, jakie rozwiązania się sprawdziły, ale nie chcieliśmy osiąść na laurach i zaproponować naszym klientom dokładnie tych samych działań. Zależało nam na tym, by – chociaż przez drobne elementy – odróżnić nową realizację od poprzedniej, wprowadzić coś nowego, co zainteresuje uczestników i pokaże, że wydarzenie z każdą kolejną edycją ewoluuje.

Jak podeszliśmy do organizacji wydarzenia?

GALA

Zachowaliśmy sprawdzone filary naszej koncepcji z poprzedniej gali. Kolejny raz nagraliśmy krótkie filmy pokazujące nominowane budynki, które były prezentowane w czasie eventu.

Zależało nam na tym, by z wykorzystaniem wszystkich elementów sztuki filmowej (montaż, praca kamery, muzyka itp.)  i specjalistycznego sprzętu w możliwie skondensowanej formie (ok. 1 minuty) w artystyczny sposób pokazać charakter danego obiektu.

Za produkcję filmową odpowiedzialni byli: Artur Michalik – reżyser i autor zdjęć, Sebastian Perłowski – dyrygent i kompozytor, Dmytro Nikiforchuk – grafik i designer oraz Przemysław Filipowicz – montażysta.

Podobnie jak w 2018 r., galę poprowadził nasz sprawdzonych duet konferansjerów – Wojciech S. Wocław i Marcin Prokop.

W stosunku do poprzedniej gali rozbudowaliśmy oprawę animacyjną. Tym razem dedykowane animacje towarzyszyły każdemu punktowi scenariusza wieczoru.

Gala – podobnie jak poprzednio – odbywała się w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie. Zmieniła się m.in. identyfikacja wizualna – wykonana przez nas na bazie pomysłu klienta. Na scenie umieściliśmy ekran diodowy, którego forma nawiązywała do logotypu konferencji „Furute Builders”. Na gali bardzo mocno eksponowaliśmy też logo klienta – charakterystyczna litera A pojawiała się na stołach, w przestrzeniach wspólnych itp.

Po gali i bankiecie dla uczestników eventu wystąpiła Justyna Steczkowska.

KONFERENCJA

Konferencja „Future Builders” w 2022 r. miała po raz pierwszy międzynarodowy charakter. Wśród uczestników wydarzenia byli Agnieszka Kalinowska-Sołtys, Alicja Kuczera, Ewa Kuryłowicz, Neil Pennell, Joăo Rodrigues, Robert Schmitz, Bogdan Zaha, Dawid Cycoń, Mirosław Czarnik, Jacek Ewý, Tomasz Konior oraz Zbigniew Maćków.

Podobnie jak przy poprzedniej edycji, zadbaliśmy o merytoryczne przygotowanie paneli dyskusyjnych – w 2022 r. były to „Transformacja miast na miarę XXI w.” i  „Nowym Europejski Bauhaus”.

Wojciech S. Wocław, który razem z Marcinem Prokopem moderował panele dyskusyjne, kontaktował się wcześniej z prelegentami, by wstępnie omówić tematy dyskusji i przygotować pogłębioną, skrojoną na miarę potrzeb i atrakcyjną dla słuchaczy rozmowę.

Jeden z paneli odbywał się w języku angielskim, do naszych obowiązków należało więc zadbanie o tłumaczenie.

Po raz pierwszy konferencja była transmitowana na żywo w mediach społecznościowych firmy Aluprof. Odpowiadaliśmy za techniczną stronę realizacji streamingu.

POZOSTAŁY ZAKRES DZIAŁAŃ

WYSTAWA NOMINOWANYCH PRAC

Elementem towarzyszącym konferencji i gali była wystawa prac nominowanych w konkursie. Zdjęcia ponad 200 obiektów zostały wydrukowane na planszach z pianki PCV. Naszym zadaniem było pozyskanie sztalug, niezbędnych do ich odpowiedniego wyeksponowania. Okazało się, że żadna firma w Polsce nie dysponuje nimi w tak dużej liczbie – ponad 160 sztalug ściągnęliśmy więc od kilku dostawców.

KREATYWNA KONCEPCJA NA POŻEGNANIE ZASŁUŻONEGO PRACOWNIKA

Klient poprosił nas o kreatywną koncepcję pożegnania w czasie gali zasłużonego pracownika firmy Aluprof – Zbigniewa Poraja. Był on przez wiele lat doradcą zarządu i osobą od początku związaną z konkursem.

Gdy dowiedzieliśmy się, że p. Poraj jest wielkim fanem Programu III Polskiego Radia, postanowiliśmy wykorzystać ten fakt. Znanego dziennikarza tej rozgłośni – Dariusza Bugalskiego – poprosiliśmy o to, by został narratorem filmu z podziękowaniami dla p. Poraja. Składał się on ze zmontowanych nagrań wykonanych przez jego współpracowników. Nagranie zostało wręczone odchodzącemu pracownikowi firmy Aluprof w czasie gali.

Jaki rezultat osiągnęliśmy?

Zgodnie z założeniami klienta zorganizowaliśmy prestiżową branżową galę i towarzyszącą jej konferencję. Potwierdziliśmy, że powierzenie nam po raz drugi odpowiedzialności za przygotowanie tych wydarzeń było dobrą decyzją.

Dzięki zaproponowanym przez nas rozwiązaniom zarówno gala, jak i konferencja zainteresowały nie tylko branżowe media, ale też ogólnopolskie stacje (m.in. TVN).

Potrzebujesz eventu? Dowiedz się jak działamy.

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.
  7. Wspólnie będziemy dumni z naszej realizacji!

ORGANIZUJESZ EVENT?
ODEZWIJ SIĘ!

Szybko odpowiemy na Twoje pytania i rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zapytaj nas:
Jaki event możecie dla mnie zrobić?
Czy macie pomysł na cykliczne mikroeventy w mojej firmie/biurowcu?
W jakich działaniach marketingowych możecie mi pomóc?
Chcielibyśmy event ze świetną scenografią. Co możecie zaproponować?
Jaki pomysł macie na jubileusz mojej firmy/instytucji?

NAPISZ DO NAS

Wypełnij ten formularz. Oddzwonimy do Ciebie niebawem,
żeby umówić Cię na rozmowę z naszym ekspertem
w dogodnym dla wszystkich terminie.