CASE STUDY

SMAY – gala na otwarcie nowej fabryki

Kim jest nasz klient?

SMAY to polska, rodzinna firma – producent systemów i urządzeń wentylacyjnych. Zapewnia kompleksową obsługę w zakresie wentylacji bytowej i pożarowej. Jej produkty można znaleźć w ponad 34 krajach świata.

Jakie mieliśmy wyzwanie?

Zorganizować otwarcie nowej fabryki w formie gali, przy jednocześnie działającej fabryce. Musieliśmy zapewnić gościom 100% bezpieczeństwo i jednocześnie ogromną satysfakcję z udziału w wydarzeniu.

W gali brali udział właściciele i prezesi firm budowlanych, a także architekci i projektanci. Do Podłęża zawitali goście z 15 krajów.

Jak podeszliśmy do organizacji wydarzenia?

Pracę koncepcyjną rozpoczęliśmy od analizy rebrandingu i nowych wartości, które wypracowała firma SMAY. Postanowiliśmy sobie bardzo ambitny cel – podkreślić to, co firma ma najlepszego, ograniczając liczbę atrakcji do minimum. Postanowiliśmy w czasie całej gali wykorzystać tylko dwa kolory – biel i czerń. Spójnie przewijały się one w każdym aspekcie wydarzenia.

Sama forma gali była zainspirowana teatrem i jego prostotą w podkreślaniu tego, co najważniejsze. Postanowiliśmy w czasie eventu operować tylko białym światłem, a część oficjalną przeprowadzić jako spektakl, którego każda część płynnie łączy się ze sobą.

Po akceptacji naszego pomysłu przez klienta przeszliśmy do etapu produkcji.

Przeprowadziliśmy analizę naszych pomysłów z działem BHP firmy SMAY oraz architektem i konstruktorem budynku. Dopiero po uzyskaniu zgód na podwieszenia o określonej nośności stworzyliśmy plan rozmieszczenia oświetlenia, które zostało zamontowane na konstrukcji budynku. Wtedy też wybraliśmy miejsce występu akrobatki powietrznej.

Przez cały czas okres produkcji współpracowaliśmy z dyrektorem technicznym oraz osobą odpowiedzialną za proces przeniesienia firmy do nowej siedziby. Analizowaliśmy możliwości, czas i miejsce pracy pracowników SMAY. Staraliśmy się maksymalnie dostosowywać do warunków panujących w nowym budynku – najpierw planując wydarzenie, kiedy trwała jeszcze budowa, a później przy montażu – w czasie pracy fabryki.

Mieliśmy ogromną przyjemność pracować przez cały półroczny czas produkcji eventu z Panią Justyną Szmidt-Idzik, koordynatorką ds. eventów i programów edukacyjnych firmy SMAY. Stworzyliśmy plan produkcyjny i trzymaliśmy się wspólnie zaplanowanych deadlinów. Co tydzień odbywały się spotkania podsumowujące postęp prac.

Po stworzeniu scenariusza wydarzenia i wizualizacji rozpoczęliśmy indywidualny proces przygotowania każdego z członków Zarządu firmy SMAY.

Z panią Marzeną Maj pracował Szymon Pater, zaś z Panem Markiem Majem i Michałem Majem Wojciech S. Wocław.

Tak proces pracy nad wystąpieniami opisuje nasz dyrektor zarządzający:
Od wielu lat przekonuję moich klientów, żeby mieli odwagę pokazywać na scenie siebie. Żeby podczas eventów biznesowych nie zasłaniali się filmami, animacjami, toną sprzętu, znaną piosenkarką. Na wydarzeniu biznesowym bohaterem musi być bowiem przedsiębiorca. Bohaterami muszą być ludzie, którzy stoją za danym biznesem. Jeśli zamiast ich historii będziemy w nieskończoność słuchać popularnych piosenek i głupkowatych skeczy, to nie doda nam to ani motywacji do działania, ani odwagi, ani fantazji. Nie zwiększy też poczucia własnej wartości.

Założyciele i właściciele firmy Smay Sp. z o.o. (p. Marek Maj, p. Marzena Maj i p. Michał Maj) – dla której w piątek 27 maja poprowadziłem otwarcie nowej siedziby fabryki, odważyli się opowiedzieć swoją historię. To wydarzenie z wielu powodów było dla mnie wyjątkowe. Po pierwsze dlatego, że SMAY to polska rodzinna firma, która otwarła kolejny ważny rozdział w swoim rozwoju. Ja zaś za polski biznes od lat trzymam kciuki, mocno mu kibicuję i wspieram swoimi działaniami. Współpraca z polskimi firmami daje mi ogromną radość i energię. Jest dla mnie dowodem na to, że idziemy przed siebie. Po drugie dlatego, że z firmą SMAY na scenie spotykam się po raz kolejny. 8 lat temu zorganizowaliśmy dla niej jubileusz, po drodze poprowadziłem konferencję, a teraz – otwarcie nowej fabryki. Po trzecie dlatego, że po raz kolejny właściciele firmy nam zaufali i pozwolili sobie pomóc w opowiedzeniu ich historii. Synergia i tym razem sprawiła, że dwa plus dwa daje więcej niż cztery.”

GALA OTWARCIA

Po powitaniu gości we foyer przez gospodarzy firmy zaprosiliśmy wszystkich zebranych do spektakularnej części fabryki, która została przez nas specjalnie zaaranżowana.

Droga przejścia gości została podświetlona kolorem białym. Wyeksponowaliśmy maszyny i urządzenia, na których pracują pracownicy firmy SMAY.

Po dojściu do części eventowej na klientów czekała wyjątkowa eventowa przestrzeń. Ustawiliśmy w fabryce dużą scenę, która odzwierciedlała kształt logotypu firmy, tak samo zaprojektowaliśmy kanapy. Białe światło podkreślało nowoczesność fabryki.

Goście firmy SMAY zasiedli na kanapach i wzięli udział w ponad godzinnej części oficjalnej prowadzonej przez Wojciecha S. Wocława, która składała się z 4 części:
PRZESZŁOŚĆ – w tej części zaprosiliśmy na pełną anegdot, wspomnień i wzruszeń rozmowę z założycielem firmy Panem Markiem Majem,
TERAŹNIEJSZOŚĆ – wizję zmian rebrandingowych i wartości firmy brawurowo i teatralnie przedstawiła Pani Marzena Maj – Wiceprezes Zarządu. Jej wystąpienie było pełne werwy i spontaniczności,
PRZYSZŁOŚĆ – strategię rozwoju firmy przedstawił Prezes firmy Pan Michał Maj, konkretnie opisując cele, jakie postawiła sobie firma,
SMAY – w tej części pozwoliliśmy sobie na emocje. Niespodzianką był występ Karoliny Leszko i chóru oraz Pani Marzeny Maj, jak również wzruszające przecięcie wstęgi wykonane przez Martynę Majak z Nashi Art.

Pozostały zakres działań

animacje

Zaprojektowaliśmy kontent na diodę, animację przygotował Adam Nyk i Oswald Bednarski z firmy ICONYK, którzy fenomenalnie przenieśli nasze pomysły na łamaną diodę w kształcie litery S.
https://youtu.be/2NC1Kv8agw8

catering

Postawiliśmy na jedzenie inspirowane tradycją krakowską i małopolską, do realizacji wybierając jeden z naszych ulubionych cateringów – firmę MODERN CATERING.

logistyka, ochrona bezpieczeństwo

Zadbaliśmy o zapewnienie transportu, ochrony oraz służb bezpieczeństwa. Wydarzenie odbyło się bez żadnych opóźnień i trudnych sytuacji.

dekoracje

O dekoracje florystyczne we foyer budynku zadbała Renata Dylczyk i Agnieszka Napiórkowska-Gromadzka. Kompozycje zostały stworzone z majowych kwiatów – piwonii, lewkonii, lwich paszcz. Inspiracją była nazwa założycieli firmy – rodziny Maj, których nazwa kryję się także w samej firmie – SMAY. Chcieliśmy przywitać gości fenomenalnym zapachem, który kojarzy się z majową polską łąką.

CZĘŚĆ NIEOFICJALNA, ROZRYWKOWA

Event trwał do 3.30. W tym czasie gości zabawiał zespół LADIES OF POWER oraz DJ. Przez cały czas działały strefy live cooking oraz fenomenalny zespół baristów, barmanów, ale także specjalisty parzenia herbat. Na naszym wydarzeniu pracował Murat Kornaev – teamaster z 20-letnim doświadczeniem.

Jaki osiągnęliśmy rezultat?

Większy niż oczekiwaliśmy. W grudniu 2021 roku wraz z Zarządem firmy SMAY postawiliśmy sobie cele, aby pokazać firmę SMAY jako lidera w swojej dziedzinie i firmę, która nie boi się odważnie kroczyć w przyszłość.

To, co dzięki eventowi udało się osiągnąć, przerosło oczekiwania wszystkich – nas jako agencji, gości i firmy SMAY. To im oddajemy teraz głos:

Wojciech S. Wocław: Już po evencie dowiedziałem się, że jeden z gości, znany polski przedsiębiorca i sportowiec, podsumował to wydarzenie tak: „Po raz pierwszy ktoś na evencie biznesowym postawił w centrum przedsiębiorcę”. Nie mógłbym sobie wymarzyć trafniejszej opinii i jednocześnie komplementu podsumowującego cel eventowej działalności.

tutaj referencje z maila:
Według Krakowskiego Parku Technologicznego i Burmistrza to było najlepsze otwarcie w strefie od 20 lat. Dziękujemy za uznanie, ale nie byłoby tego, gdyby nie szczerość, zaufanie i atmosfera, jaką stworzyliście.
Marek Maj
Założyciel SMAY

Ten dzień był wyjątkowy dla wszystkich (…). Takich emocji nie da się zdobyć na Ebay – należy je przeżyć. Za te emocje i Wasz wysiłek jestem Wam ogromnie wdzięczna. Świetna robota! Brawo dla całego zespołu Agencji Życie!
Marzena Maj
Wiceprezes Zarządu SMAY

Ogromnie dziękuję za realizację tak wspaniałego wydarzenia. Atmosfera, którą stworzyliśmy, była wyjątkowa, a do tego widoczny profesjonalizm w każdym detalu.
Agnieszka Szybowska-Mróz
Dyrektor Marketingu & PR SMAY

Pragnę gorąco podziękować Agencji Życie za współpracę oraz świetną realizację wydarzenia. Pani Maju, Panie Szymonie, byli Państwo nieocenionym wsparciem, mogłam liczyć na Państwa pomoc w każdej sytuacji.
Panie Wojciechu, dziękuję za świetne prowadzenie wydarzenia. Klienci docenili nasze starania i dbałość o szczegóły i myślę, że jeszcze długo będą wspominać to otwarcie.
Justyna Szmidt-Idzik
Koordynator ds. eventów i programów edukacyjnych SMAY

Producenci i wykonawcy:

Ze strony agencji:

  • Maja Dylczyk
  • Szymon Pater
  • Wojciech S. Wocław
  • Dmytro Nikiforczuk
  • Monika Chwalczuk
  • Anna Gałuszka
  • Magda Nowak
  • Renata Dylczyk
  • Paweł Kłosowski

Partnerzy:

Potrzebujesz eventu? Dowiedz się jak działamy.

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.
  7. Wspólnie będziemy dumni z naszej realizacji!

ORGANIZUJESZ EVENT?
ODEZWIJ SIĘ!

Szybko odpowiemy na Twoje pytania i rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zapytaj nas:
Jaki event możecie dla mnie zrobić?
Czy macie pomysł na cykliczne mikroeventy w mojej firmie/biurowcu?
W jakich działaniach marketingowych możecie mi pomóc?
Chcielibyśmy event ze świetną scenografią. Co możecie zaproponować?
Jaki pomysł macie na jubileusz mojej firmy/instytucji?

NAPISZ DO NAS

Wypełnij ten formularz. Oddzwonimy do Ciebie niebawem,
żeby umówić Cię na rozmowę z naszym ekspertem
w dogodnym dla wszystkich terminie.