Kim jest nasz klient?
Habasit jest obecny na rynku pasów napędowych i taśm transportujących od prawie 80 lat. Dostarcza dostosowane do potrzeb klientów z różnych sektorów gospodarki innowacyjne rozwiązania i usługi.
Firma pochodzi ze Szwajcarii, ale jako lider swojej branży jest obecna w wielu krajach na świecie. Jednym z nich jest Polska.
Jakie mieliśmy wyzwanie?
Powierzono nam organizację uroczystego otwarcia nowej siedziby Habasit Polska w Czeladzi. W wydarzeniu mieli wziąć udział pracownicy firmy i kluczowi klienci.
Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że wydarzenie miało odbyć się w pustej hali produkcyjnej i – co nietypowe – w ciągu dnia.
Jak podeszliśmy do organizacji wydarzenia?
Nasza koncepcja na to wydarzenie opierała się na metaforze łączącej precyzyjne działania firmy z dziedzictwem Górnego Śląska. Te tereny Polski od wieków związane są z górnictwem węglowym. Miało ono znaczący wpływ na jego kulturę, tradycję i wartości wyznawane przez mieszkańców. Wytworzyło unikalny etos pracy – sumiennej, wytrwałej i konsekwentnej mimo trudów i przeciwności.
Najszlachetniejszą formą węgla jest diament. Po oszlifowaniu może stać się pięknym i cennym brylantem. Doszliśmy do wniosku, że Black Diamond jako hasło przewodnie wydarzenia w działający na wyobraźnię sposób łączy odniesienia do działalności firmy Habasit i specyfiki miejsca, w którym rozpoczyna ona nowy etap swojej historii. Budzi skojarzenia z czymś cennym, ekskluzywnym, obdarzonym wyjątkowymi właściwościami (czarne diamenty są niezwykle rzadkie i wyjątkowo twarde, a co za tym idzie – wymagające przy obróbce).
Realizacja wydarzenia
W czasie wydarzenia głos zabrał prezes głównego oddziału firmy Habasit oraz jej polscy przedstawiciele (wszystkich do wystąpień przygotowywał Wojciech S. Wocław). Odbyło się również uroczyste przecięcie wstęgi.
By nawiązać do taśm produkowanych przez Habasit, przestrzeń fabryczna została przez nas przyozdobiona wielkimi pasmami materiału. Podobnym symbolicznym nawiązaniem był występ akrobatyczny Michała Derlickiego.
Zgodnie z przyjętą koncepcją Black Diamond, w przestrzeni eventowej postawiliśmy ekspozytory z bryłami węgla – symbolem Górnego Śląska. Akcentem szwajcarskim był z kolei powerspeech Nataszy Kotarskiej o dobroczynnych właściwościach czekolady.
Gościem wydarzenia był również popularny prezenter telewizyjny i konferansjer Marcin Prokop. W atrakcyjnej formie dzielił się z pracownikami firmy swoimi doświadczeniami, pokazując jednocześnie, jak ważny jest ich codzienny wysiłek, powtarzalny i na pierwszy rzut oka daleki od spektakularności.
Pierwszą część wydarzenia zakończył lunch na terenie fabryki. Serwowaliśmy na nim m.in. wariacje na temat tradycyjnych śląskich potraw takich jak kluski śląskie czy żurek – również w odsłonach wege.
Uczestników otwarcia nowej siedziby Habasit Polska zaprosiliśmy również na bankiet w Szybie Wilson na terenie katowickiej kopalni „Wieczorek”. Tam również pojawiła się śląska klasyka w nowoczesnych interpretacjach.
Jaki osiągnęliśmy rezultat?
Zorganizowaliśmy wydarzenie, które spotkało się z pozytywnym odbiorem ze strony gości i przedstawicieli firmy Habasit. Pokazaliśmy, że otwarcie nowej siedziby międzynarodowego giganta można i warto traktować jako spotkanie dwóch kultur, których przedstawiciele mogą się wiele od siebie nauczyć.
Film z realizacji
Zapraszamy do zobaczenia filmu z realizacji naszego eventu.