CASE STUDY

„Ludzkie diamenty” – otwarcie biura SD Worx w Katowicach

Kim jest nasz klient?

SD Worx ma ponad 75-letnie doświadczenie w obszarze płac i zarządzania zasobami ludzkimi. Znajduje się w piątce największych podmiotów o tym profilu na świecie.

Firma posiada biura w 22 krajach. Obsługuje ponad 80 tys. klientów. Zatrudnia ponad 6 500 specjalistów HR.

Jakie mieliśmy wyzwanie?

Klient powierzył nam zorganizowanie otwarcia biura SD Worx w Katowicach. Mieści się ono w prestiżowej lokalizacji – na 24. piętrze .KTW II, najwyższego budynku na Śląsku. Wydarzenie miało mieć kameralny, a jednocześnie oryginalny charakter.

Jak podeszliśmy do organizacji wydarzenia?

Postanowiliśmy stworzyć koncepcję niespotykaną na tego typu eventach. Nie chcieliśmy się ograniczać do zgranych rozwiązań, powielać schematów, organizować wydarzenia, którego przebieg szybko zatrze się w pamięci uczestników.

Zdecydowaliśmy się na zaproponowanie czegoś, co będzie jednocześnie innowacyjne, pozbawione taniego efekciarstwa i spójne z wartościami przyświecającymi firmie.

Nie chcieliśmy budować wyjątkowości eventu poprzez zapraszanie gwiazdy. Postanowiliśmy, że to pracownicy firmy i ich cenne umiejętności będą tego wieczoru w centrum uwagi.

By podkreślić wyjątkowość chwili, w której firma otwiera nowy rozdział w swojej historii, zaintrygować uczestników i zadziałać na ich wyobraźnię, zdecydowaliśmy się nadać eventowi ramy wernisażu w galerii sztuki nowoczesnej.

Myśl przewodnia wydarzenia

Centralnym punktem naszej koncepcji była obróbka diamentów jako metafora tego, czym zajmuje się HR. To na niej zbudowaliśmy ideę naszej wystawy. Z jednej strony zwraca ona uwagę na ogrom wiedzy i umiejętności, których potrzebują HR-owcy, by z jubilerską precyzją wykonywać swoje obowiązki. Z drugiej pokazuje, jak ważne jest wspieranie rozwoju pracowników, którzy – jeśli trafią na swojej drodze na odpowiednie osoby – mogą lśnić na rynku niczym diamenty.

Wykorzystaliśmy fakt, że na 30. piętrze budynku .KTW II (czyli 6 pięter nad nowym biurem SD Worx) znajduje się niezaaranżowana loftowa przestrzeń. To właśnie tam stworzyliśmy na jeden dzień galerię sztuki nowoczesnej i zorganizowaliśmy zarówno część oficjalną, jak i integracyjną wydarzenia. Prezentowana wystawa nosiła wymowny tytuł „Ludzkie diamenty”.

Uznaliśmy, że zaproszenie uczestników eventu do galerii sztuki sprawi, że inaczej spojrzą na działania firmy. Chcieliśmy, by choć na moment pomyśleli o nowym katowickim biurze SD Worx jako o miejscu, w którym dziać się będą rzeczy niezwykłe, w którym działać będą artyści w swoim fachu i szlifowane będą ludzkie diamenty.

Przebieg wydarzenia

Przy wejściu do naszej galerii na gości – tak jak na prawdziwym wernisażu – czekała lampka wina i program, przedstawiający główną ideę wystawy „Ludzkie diamenty”.

Na wystawie wykorzystaliśmy elementy, po które często sięga się w galeriach sztuki współczesnej – projektory, ekrany ledowe, telewizory starego typu. Zależało nam na tym, by zadziałać na wyobraźnię gości i uruchomić bogactwo skojarzeń (naprowadzały na nie m.in. prezentowane na ścianach słownikowe definicje pojęć związanych z diamentami – wydobywać, szlifować, lśnić). Wyświetlaliśmy im m.in. inspirujące cytaty dot. rozwoju, ale też przygotowane przez współpracującego z nami od lat Adama Nyka animacje z wykorzystaniem krótkich nagrań pracowników firmy, które sami wykonali na naszą prośbę.

Chcieliśmy w przystępny i zapadający w pamięć sposób przedstawić istotę działań firmy, a jednocześnie wyjść nieco poza kontekst stricte biznesowy. W materiałach prezentowanych na wystawie wpisaliśmy pracę z ludzkimi diamentami w ogólnoludzkie pragnienie samodoskonalenia i posiadania kogoś, kto będzie nas w nim wspierał – najpierw pomoże wydobyć, a potem oszlifować talent, który nosimy w sobie.

Po otwarciu galerii i czasie na jej zwiedzanie odbyła się część oficjalna eventu. Ze względu na to, że w wydarzeniu brali udział zagraniczni goście, wystąpienia (podobnie jak wcześniej materiały na wystawie) były tłumaczone na język polski i angielski.

Ostatnim punktem programu była część integracyjna – czas na swobodne rozmowy i zabawę przy dźwiękach muzyki, którą zapewniała DJ-ka.

Jaki rezultat osiągnęliśmy?

Dzięki kreatywnej idei przewodniej zorganizowaliśmy oryginalne otwarcie biura, które nie wymagało dużych nakładów finansowych. Równocześnie podkreśliliśmy misję firmy i wartości, które są dla niej najważniejsze.

Poprzez postawienie w centrum uwagi pracowników pokazaliśmy, jak ważni są oni dla firmy.

Potrzebujesz eventu? Dowiedz się jak działamy.

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.
  7. Wspólnie będziemy dumni z naszej realizacji!

ORGANIZUJESZ EVENT?
ODEZWIJ SIĘ!

Szybko odpowiemy na Twoje pytania i rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zapytaj nas:
Jaki event możecie dla mnie zrobić?
Czy macie pomysł na cykliczne mikroeventy w mojej firmie/biurowcu?
W jakich działaniach marketingowych możecie mi pomóc?
Chcielibyśmy event ze świetną scenografią. Co możecie zaproponować?
Jaki pomysł macie na jubileusz mojej firmy/instytucji?

NAPISZ DO NAS

Wypełnij ten formularz. Oddzwonimy do Ciebie niebawem,
żeby umówić Cię na rozmowę z naszym ekspertem
w dogodnym dla wszystkich terminie.