CASE STUDY

Jubileusz firmy Centrum Elektryczne

Kim jest nasz klient?

Centrum Elektryczne ANIA to jeden z czołowych w Polsce dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych. Firma istnieje na rynku od 1991 roku i ma siedzibę w Wieluniu. Obecnie – obok Firmy Produkcyjno-Handlowej „JB”, Elektromarketu i Energy II – tworzy markę Ania Holding.

Jakie mieliśmy wyzwanie?

Zacznijmy od początku… W 2016 roku wyprodukowaliśmy spektakularny jubileuszowy bankiet dla klientów firmy oraz wyjazd integracyjny dla pracowników. Te dwa wydarzenia były tak udane i przyniosły tak duże korzyści firmie, że zarząd postanowił zorganizować osobne wydarzenie dla lokalnej społeczności: mieszkańców Wielunia i okolic. To właśnie ten ostatni projekt będziemy tutaj omawiać.

A teraz do sedna sprawy… Mieliśmy wymyślić projekt, który w jak najbardziej przystępny i jednocześnie atrakcyjny sposób opowie lokalnej społeczności o tym, czym zajmuje się firma i poprzez dobrą zabawę umocni jej wizerunek i pozycję jako jednego z liderów wśród lokalnych pracodawców. Dostaliśmy od klienta kredyt zaufania po dwóch świetnie przeprowadzonych projektach i mogliśmy zaproponować autorskie rozwiązanie. Tak powstała wystawa “Nasze dokonANIA”, czyli 4-dniowa impreza masowa dla mieszkańców Wielunia.

Organizacja imprezy masowej, kontakt z mediami, promocja, pozyskanie patronatów i kompleksowa produkcja wszystkich wydarzeń — to weszło w skład naszych obowiązków. Jak się wkrótce miało okazać, wyzwania były ogromne. Na wydarzenie sprowadziliśmy między innymi… tramwaj!

Jaki mieliśmy pomysł?

Większość mieszkańców miasta kojarzyła firmę z niewielkim sklepem z materiałami elektrycznymi. Nie bez powodu, ponieważ właśnie od tego zaczęła się historia przedsiębiorstwa. Po 25 latach firma była już jednak jednym z liderów w swojej branży. Postawiliśmy sobie za cel, aby właśnie to uświadomić mieszkańcom Wielunia i okolic. Zdecydowaliśmy się więc pokazać pojazdy, urządzenia i maszyny, które reprezentują gałęzie przemysłu, w których są wykorzystywane produkty dystrybuowane przez Centrum Elektryczne ANIA i produkowane przez JB (firmę należącą do ANIA Holding), m.in. kable, wiązki kablowe i szafy sterownicze. Tak zrodził się pomysł na nieszablonową wystawę, która miała stać się ogromną sensacją w Wieluniu – wydarzeniem bez precedensu.

Od początku postawiliśmy na edukację na miarę nowoczesnych muzeów i galerii. Każdy gość wystawy mógł dotknąć eksponatów oraz sprawdzić funkcjonalności maszyn i urządzeń. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Uzyskaliśmy patronaty wojewody łódzkiego i burmistrza Wielunia, zaś na konferencję prasowa dotyczącą wystawy przyjechały nie tylko lokalne media, ale także duże redakcje z Łodzi.

4-dniowy event (impreza masowa)

Stworzyliśmy dla klienta zupełnie wyjątkowy, niewykorzystywany nigdzie wcześniej pomysł. Łączył w sobie festiwal, wystawę i piknik. Wydarzenie odbywało się przez 4 dni i było dostępne dla publiczności codziennie przez 10 godzin. W tym czasie odbywały się wycieczki szkolne i rodzinne, pokazy naukowe, animacje dla dzieci i power speeche. Ostatniego dnia zaprosiliśmy całe miasto na piknik dla rodzin.

Czterodniowa wystawa “Nasze dokonANIA” została stworzona w oparciu o wartości firmy naszego klienta. Wiedzieliśmy, że na pewno nie może to być impreza pod znakiem kiełbasek i piwa. Nie bez znaczenia była nasza dotychczasowa współpraca, w czasie której poznaliśmy cele, wartości i rozmach działań Centrum Elektrycznego ANIA. Co ważne, koncepcja ta nie została przez nas wykorzystana w takiej samej formule dla nikogo innego ani wcześniej, ani później.

Co w Wieluniu wydarzyło się PO RAZ PIERWSZY?

Wieluń to miasto zlokalizowane w wojedzództwie łódzkim. Ma 22 000 mieszkańców. Na cztery dni odmieniliśmy ich codzienność, naprawdę ich zaskakując.

PIERWSZY TRAMWAJ

Wieluń nie posiada linii tramwajowej. My tymczasem sprowadziliśmy do miasta właśnie tramwaj, który niemal od razu stał się największą atrakcją naszej wystawy. Tłumy mieszkańców, szczególnie dzieciaków, przychodziły zrobić sobie zdjęcie w szynobusie. Jak się okazało, jeszcze większą atrakcją było obserwowanie kulisów naszego działania – procesu ustawiania tramwaju na terenie wydarzenia.

Było to jedno z największych wyzwań logistycznych w historii naszej firmy. Organizacja tego elementu wydarzenia wymagała nie tylko dziesiątek zgód, ale też współpracy z wieloma firmami, m.in. z kluczowym klientem Centrum Elektrycznego ANIA – firmą Pesa, producentem pojazdów szynowych.

Aby przetransportować tramwaj do Wielunia, musieliśmy wystąpić do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także do Policji. Operacja wymagała czasowego zablokowania części dróg dojazdowych. Na miejscu musieliśmy zbudować odpowiednią infrastrukturę szynową i użyć specjalnego dźwigu, który umiejscowił tramwaj na torach rozłożonych na terenie wydarzenia. Cała operacja transportu i lokowania tramwaju odbywała się nocą i trwała łącznie 10 godzin.

PIERWSZE KINO

W dalszej części opowiadamy, jak wykorzystaliśmy strukturę sferyczną (półokrągły namiot) do realizacji scenariusza wydarzenia, ale chcemy wytłumaczyć, skąd wybór takiej formy eventowego zadaszenia.

Jednym z celów firmy jest produkcja kabli do maszyn kosmicznych i uzyskanie pozycji lidera w dostarczaniu właśnie takich rozwiązań dla przemysłu kosmicznego. Kiedy stanęliśmy przed decyzją o tym, jaki typ namiotu wybrać do realizacji naszego scenariusza, nie mieliśmy wątpliwości, że powinien to być namiot sferyczny. Wykorzystaliśmy rozwiązanie szczecińskiej firmy, wykorzystane wcześniej m.in przy produkcji filmu Ridleya Scotta “Marsjanin”. Nieprzypadkowo w czasie jednego z wydarzeń dla dzieci nasza prowadząca wystąpiła w stroju kosmicznego naukowca. To wprawdzie drobny szczegół, ale wspominamy o nim, ponieważ dbamy również i o nie. Wróćmy do kopuły… Zorganizowaliśmy w niej pierwsze kino w Wieluniu. Na seanse zapraszaliśmy pracowników firmy wraz z ich rodzinami.

PIERWSZE POWER SPEECH

Od początku wiedzieliśmy, że event w dużej części musi mieć charakter edukacyjny. Opowiadaliśmy przecież o sukcesie konkretnej firmy: o jej historii, produktach, codziennym funkcjonowaniu oraz o wartościach. Chcieliśmy pokazać jak ogromną siłą mogą być marzenia w połączeniu z konsekwentną pracą. Uważaliśmy, że takie wartości najlepiej pokazywać przez opowieści ludzi, których życie i praca je uosabia. W czasie naszego wydarzenia wystąpili

Mariusz Wlazły. Opowiedział o marzeniach, które doprowadziły go do największych sukcesów sportowych. Po jego wykładzie odbyło się spotkanie z siatkarzami PGE SKRA BEŁCHATÓW.
Jacek Bogucki. Podzielił się swoją historią. W wykładzie 10 kroków do sukcesu opowiedział o tym, jak podążać w kierunku realizacji własnych marzeń.
Jarosław Kuźniar. Dziennikarz opowiadał o tym, jak zrezygnować z rzeczy, które wydają się wielkie na rzecz realizacji własnych planów.
Wojciech S. Wocław. Mówił o tym, jak zaczął przygodę z savoir-vivrem i do jakiego momentu w życiu doprowadziła go konsekwencja i nauka.
Jasiek Mela. Poruszył mieszkańców Wielunia siłą woli, odwagą i wielkim bohaterstwem, pokazując że w każdym momencie życia, nawet tym najtrudniejszym, można zdobyć siłę.

Pozostały zakres działań

Poza niezbędnymi formalnościami wynikającymi z produkcji wydarzenia masowego – załatwieniem zgód, obsługi medycznej i technicznej, usług ochrony itp. – zajęliśmy się następującymi aspektami produkcyjnymi:

Struktura sferyczna, technika sceniczna i multimedialna

Po raz pierwszy w Wieluniu stanęła struktura sferyczna. Samo to stanowiło ogromną atrakcję, zresztą, już na etapie montażu. (Przyznajemy, nawet na nas wciąż robi to ogromne wrażenie). Przewidzieliśmy ten efekt i dlatego postawiliśmy na taki wybór. Docelowo wybraliśmy konstrukcję produkowaną przez firmę Freedomes, która pozwala pomieścić w środku 600 osób w układzie teatralnym.

To nie namiot. To coś lepszego, bardziej prestiżowego od zwykłego namiotu, który można spotkać podczas różnych wydarzeń. To […] fantastyczna przestrzeń eventowa, zamknięta w połowie kuli. Inaczej mówimy na to kopuła geodezyjna – jest to nazwa architektoniczna tego rodzaju konstrukcji. Mają swoje zastosowanie przy imprezach o większym prestiżu – tłumaczy Adam Łyczakowski, założyciel firmy Freedoms.
W środku kopuły zainstalowaliśmy ekran diodowy, który pozwolił na realizację seansów filmowych, prezentację grafik, infografik czy filmów o Ania Holding. Na jej tle odbywały się także powerspeeche.

Obsługa animatorów, wideo

Każde urządzenie prezentowane na wystawie obsługiwali specjaliści. Towarzyszyli im animatorzy, którzy prowadzili zabawy i interakcje dla dzieci. Gościliśmy mocno zróżnicowane grupy: od przedszkolaków, po dzieci ze szkół podstawowych i młodzież z liceum i szkół zawodowych. Dla każdej z grup wiekowych mieliśmy przygotowane adekwatne scenariusze działań animacyjnych.

Całe wydarzenie było transmitowane na fanpage’u Centrum Elektrycznego ANIA, aby zwiększyć zasięg i potencjał eventu.

Branding, dekoracje oraz foodtrucki

Zaprojektowaliśmy kompletną identyfikację wizualną wydarzenia: ulotki, reklamę na social media i billboardy, zaproszenia na konferencję prasową i materiały prasowe, branding samochodu, który poruszał się po mieście i okolicach i reklamował wydarzenie. Nagraliśmy spoty radiowe, zorganizowaliśmy również ambient promujący całą kilkudniową imprezę. Odpowiadaliśmy także za wykup reklam oraz za organizację konferencji prasowej.

Sprowadziliśmy do Wielunia supermodne foodtrucki z Wrocławia. Uczestnicy wydarzenia przez cały czas jego trwania mogli w nich kupić coś do jedzenia i do picia. Najmłodsi z kolei otrzymywali w prezencie od Centrum Elektrycznego ANIA lody.

Kropką nad i była przemyślana dekoracja piknikowa, która pozwoliła uzyskać efekt WOW. Gości, którzy zobaczyli wystawę zapraszaliśmy do strefy chilloutu, w której czekały wygodne leżaki, napoje i jedzenie.

Jaki osiągnęliśmy rezultat?

Sukces frekwencyjny i znakomita opinia. W ciągu 4 dni w wystawie i całym wydarzeniu udział wzięło kilkanaście tysięcy osób. Dzięki sprawnej organizacji i zaplanowaniu wizyt szkolnych każda chętna grupa mogła zwiedzić wystawę. O bezpieczeństwo dbali animatorzy, którzy opiekowali się grupami i gośćmi indywidualnymi.

Zebraliśmy jako firma ogrom pozytywnych opinii za pomysł i realizację. Najważniejsze dla nas było to, że klienci ANIA Holding przyjeżdżali na wydarzenie sami, dowiedziawszy się o wydarzeniu ze mediów oraz wysyłali gratulacje wyjątkowego i absolutnie przełomowego wydarzenie dla firmy.

Jubileuszem firmy zainteresowały się media (i to nie tylko lokalne), których przedstawiciele najpierw wzięli udział w konferencji prasowej, a następnie poinformowali o wydarzeniu swoich odbiorców. Dzięki wydarzeniu udało się zwiększyć rozpoznawalność firmy i podnieść świadomość mieszkańców na temat jej rangi i działalności.

Prezes Jacek Bogucki, z którym utrzymujemy relacje zawodowe do dziś, zawsze powtarza, że zrobiliśmy razem, coś kosmicznego i wyprzedziliśmy trendy, stając się liderami w produkcji świadomych, ale też światowych wydarzeń eventowych.

Przy produkcji tego wydarzenia, które miało luźny i radosny charakter, spełniliśmy wszystkie własne marzenia jako agencja eventowa. Stworzyliśmy oryginalny, wartościowy projekt eventowy, który miał świetny styl i został doskonale przyjęty przez naszych gości.

To nasz ulubiony rodzaj produkcji. Uwielbiamy, kiedy możemy nie tylko profesjonalnie, sprawnie, bezpiecznie wyprodukować event, ale także stworzyć wydarzenie, który odzwierciedla prawdę o historii naszego klienta.

Jak będzie wyglądała Twoja współpraca z nami?

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.

ZAMÓW BEZPŁATNĄ
KONSULTACJĘ

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie.

Bezpłatna konsultacja trwa 15 minut. W tym czasie możesz zapytać o wszystko, co Cię nurtuje w temacie event-marketingu, procesów szkoleniowych i firmowych jubileuszy.

Telefon: 788 402 949
Email: biuro@agencjazycie.pl

WOLISZ MAILE?
NAPISZ DO NAS

Zamów bezpłatną konsultację! Reagujemy bardzo szybko.