Kim jest nasz klient?
Centrum Handlowe Janki znajduje się w podwarszawskiej miejscowości Janki przy ruchliwej trasie na Kraków, Wrocław, Łódź i Katowice. To jedno z najbardziej rozpoznawalnych centrów w aglomeracji warszawskiej i jedno z największych podmiejskich centrów handlowych w Polsce.
W Centrum znajduje się 131 sklepów, 20 restauracji i 34 punkty usługowe. Zasięg centrum (w promieniu 30 minut jazdy samochodem) to prawie 2 miliony ludzi.
Centrum Handlowe Janki od lat ma ambicję robienia najlepszych jakościowo eventów w Polsce.
Jakie mieliśmy wyzwanie?
Powierzono nam stworzenie w galerii miasteczka dyniowego, które miało być dostępne dla klientów przez ponad 2 tygodnie.
Miasteczka i farmy dyniowe od niedawna cieszą się w Polsce dużą popularnością. Stają się – podobnie jak w USA, skąd pochodzi ten zwyczaj – atrakcjami turystycznymi i celem wycieczek całych rodzin.
Jak podeszliśmy do organizacji wydarzenia?
Już na wstępnym etapie prac koncepcyjnych zwróciliśmy uwagę na fakt, że będziemy pracować z warzywami, które podlegają naturalnym procesom biologicznym. Byliśmy świadomi, że ich stan – również w aspekcie wizualnym – będzie się zmieniał w trakcie kilkunastodniowego wydarzenia.
By wszystkim klientom – niezależnie od tego, czy odwiedzą CH Janki pierwszego, czy ostatniego dnia akcji – zafundować porównywalne, utrzymane na wysokim poziomie wrażenia estetyczne, wydzieliliśmy w budżecie scenograficznym pulę środków na dokupywanie dyń. Sukcesywnie zastępowaliśmy nowymi te warzywa, które nie nadawały się po pewnym czasie do dalszego eksponowania.
W sumie w czasie całej akcji wykorzystaliśmy 7 ton dyń.
Najważniejszy element wydarzenia
Stworzyliśmy przyciągające uwagę i atrakcyjne dla klientów w każdym wieku miasteczko dyniowe. Oprócz pięknych dyń znalazły się w nim również takie rustykalne elementy, jak strach na wróble, kolby kukurydzy, jesienne kwiaty czy spore ilości słomy.
Ważną częścią dekoracji były drewniane skrzynki – takie, jakich używa się na wsi do przenoszenia owoców i warzyw. To m.in. w nich eksponowane były dorodne dynie.
Elementem scenografii, który robił wrażenia na odwiedzających nasze miasteczko, był efektowny domek. Jego ściany stworzyliśmy z wielu drewnianych skrzynek ustawionych jedna na drugiej. W każdej z nich umieściliśmy jedną dynię. Dało to niesamowity, bajkowy efekt.
Zadbaliśmy też o spójne z kolorystyką wydarzenia, eleganckie pomarańczowe stroje dla hostess, które obsługiwały miasteczko.
Scenariusz wydarzenia
W weekend otwarcia miasteczka dyniowego zrealizowaliśmy w nim akcję prosale. Klientom galerii, którzy zrobili zakupy za co najmniej 200 zł, rozdawaliśmy dynie i wrzosy. Otrzymywali je w skrzynkach podobnych do tych, które stanowiły ważny element scenografii eventowej.
Przez cały czas funkcjonowania miasteczka na klientów czekały w nim różnorodne atrakcje, w których kreatywnie wykorzystaliśmy dynie. To m.in. stanowisko do gry w kółko i krzyżyk czy dyniowego golfa.
Dla tych wszystkich, którzy chcieli pochwalić się zdjęciem z miasteczka w mediach społecznościowych, przygotowaliśmy Instaspot.
Jaki osiągnęliśmy rezultat?
Nasz klient uznał, że to właśnie dyniowe miasteczko w CH Janki było najładniejszym eventem roku i wyprzedziło pod względem estetyki inne wydarzenia przestrzeniach handlowych, którymi zarządza.
Event był również sukcesem na poziomie biznesowym. Footfall galerii został znacząco zwiększony. Wiemy o tym, że klienci specjalnie przyjeżdżali do CH Janki, by zobaczyć dyniowe miasteczko.
Zorganizowane przez nas wydarzenie pozytywnie wpłynęło też na aktywność klientów galerii w mediach społecznościowych. Chętnie dzielili się oni zdjęciami wykonanymi w dyniowym miasteczku.
Nie była to nasza pierwsza współpraca z CH Janki. O wydarzeniach realizowanych przez nas w tym obiekcie w czasie pandemii Covid-19 mogą Państwo przeczytać tutaj.