CASE STUDY

dormakaba – jubileusz z okazji 30-lecia

Kim jest nasz klient?

dormakaba od 30 lat oferuje polskim klientom produkty i usług iw zakresie bezpieczeństwa i dostępu do pomieszczeń i budynków.

dormakaba rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1993 roku, wtedy jeszcze pod nazwą Dorma Polska. Historia Grupy dormakaba rozpoczyna się w 2015 roku, kiedy to łączą się dwie globalne firmy: DORMA i Kaba. Główne siedziba dormakaba Polska znajduje się w Konstancinie-Jeziornie.

Jakie mieliśmy wyzwanie?

Firma szukała pomysłu na świętowanie jubileuszu 30-lecia istnienia. „Zależy nam na luzie i świetnej zabawie, ale jednocześnie ma być to wyjątkowa gala”  – usłyszeliśmy od dyrektora Dariusza Marczuka.

Miejsce w którym odbył się event było nieprzypadkowe. Nasz klient wybrał Hotel Cukrownia Żnin, w budowie którego zastosowano produkty z portfolio dormakaba. Na evencie miało się pojawić 350 osób; najważniejsi klienci i partnerzy biznesowi firmy dormakaba.

Kompleksowo odpowiadaliśmy za event, a także za projekty zaproszeń, stworzenie key visual, przygotowanie animacji i oczywiście dostarczenie wszystkich rozwiązań scenotechnicznych i kontakt z podwykonawcami.

Pracę nad projektem rozpoczęliśmy w grudniu 2023 roku, jubileusz odbył się 21 marca 2024 roku.

W jaki sposób podeszliśmy do organizacji Jubileuszu?

Po spotkaniu z klientem, mieliśmy pewność, że żadna z formuł części oficjalnych, które wykorzystywaliśmy do tej pory, nie będzie właściwa.

To dla naszej agencji ulubiony moment. Wiemy, że musimy stworzyć coś nowego. Coś, co spełni oczekiwania klienta. Długo analizowaliśmy, omawialiśmy gale, które organizowaliśmy, w których uczestniczyliśmy i które oglądaliśmy w telewizji czy Internecie.

Pomysł przyszedł po ponad tygodniu prac. Był jak olśnienie. Postanowiliśmy, że tym razem zejdziemy do naszych gości, do publiczności. Goście według naszego pomysłu mieli się wypowiadać nie ze sceny, ale przede wszystkim siedząc przy swoich stolikach. Chcieliśmy dać wszystkim uczestnikom wydarzenia poczucie, jakbyśmy siedzieli przy wspólnym urodzinowych stole i wspominali historie związane z jubilatem. Według naszego założenia od stołów miały się też zaczynam wszystkie show artystyczne.

Z diody zrobiliśmy element brandingu wydarzenia. Portfolio klienta oscyluje m.in. wokół drzwi. Tak zrodził się pomysł na wykrojenie prostokąta w lodowym ekranie, czyli właśnie drzwi. Potem okazało się, że było to jedno z tych rozwiązań, które bardzo pozytywnie zaskakiwało uczestników wydarzenia.

Nowa forma części oficjalnej!

Nasz klient w zasadzie od razu zaakceptował nasz pomysł na jubileusz. Po tym, jak dostaliśmy zielone światło, przeszliśmy do działań. Opracowaniem części oficjalnej zajął się Wojciech S. Wocław, który miał także poprowadzić jubileusz.

Pierwsze spotkanie, jak zawsze, odbyło się na żywo w siedzibie klienta. Kolejne – już online, z wskazanymi przez klienta osobami, które współtworzyły historię w firmy w ciągu minionych trzech dekad. Wśród nich byli i klienci, i partnerzy, i byli oraz obecni pracownicy firmy. Razem – ponad 20 osób.

Przygotowania jubileuszowego wydarzenia w tej formie wymagają ogromnego nakładu pracy. Jednocześnie dają proporcjonalne efekty. Mówiąc krótko: zachwyt gości i satysfakcję wszystkich współtwórców.

Dariusz Marczuk, dyrektor zarządzający dormakaba Polska, na spotkaniu podsumowującym współpracę, cztery razy użył słowa show. „To było wielkie show! Klienci cały czas powtarzali, że to był show. Mówili, że nie nudzili się ani przez chwilę”.

W czasie rozmowy o firmie, na dużym ekranie multimedialnym zainstalowanym przy scenie, pojawiały się przygotowane wcześniej i konsultowane z zarządem unikalne materiały dokumentujące historię. Zdjęcia, filmy, infografiki, cytaty, a wszystko to oprawione w spójną grafikę i system identyfikacji wizualnej firmy.

Cześć oficjalna składała się z prezentacji, rozmów, w końcu nagrań osób, które nie mogły uczestniczyć w wydarzeniu.

Od razu musimy przyznać, że nie spodziewaliśmy się, że nasz pomysł da aż tak fantastyczne rezultaty. Forma gali była luźna, goście, którzy się wypowiadali czuli się bezpiecznie za stołami i świetnie wchodzili w interakcję z prowadzącym.

Było dowcipnie, dynamicznie i absolutnie zawodowo. Jesteśmy ogromnie dumni z tego co stworzyliśmy.

Artyści

Bardzo ważnym elementem naszej pracy agencyjnej jest to, że część artystyczna w czasie jubileuszy nie jest wymyślana na początku, kiedy wysyłamy ofertę, ale dopiero gdy znamy już zarys części oficjalnej.

Dopiero po tym, jak Wojciech S. Wocław przekazał nam szkic zaakceptowanego scenariusza, zaczęliśmy układać program występów.

Czym się różnił od wielu innych? Przede wszystkim artyści siedzieli wśród gości i ich pojawienie się przed publicznością czy na scenie było także elementem interakcji z gośćmi.

I tak np. na zakończenie pierwszej części rozmowy, prowadzący zapytał obecnego na scenie dyrektora handlowego o to, jaka jest jego ulubiona piosenka. Po tym, jak zdradził tytuł, od jednego ze stolików wstała Ola Pieczara i utwór zaśpiewała, ruszając w kierunku sceny.

Program został uszyty na miarę. Zadbaliśmy o tak drobne szczegóły, jak to, że w czasie każdego występu artystycznego światło zmieniało kolor na czerwony. Stosowane wtedy animacje zostały przygotowane w kolorach czerwieni i granatu. Dzięki temu świetnie odróżniliśmy część merytoryczną od artystycznej.

Wręczenie nagród

W czasie gali wręczyliśmy ogrom nagród. Stało się to w trzech odsłonach:

  • jedni klienci otrzymali statuetki już przy stole, tuż po wypowiedzi w części oficjalnej;
  • na scenie wręczyliśmy nagrody architektom wyróżnionym w plebiscycie na obiekt 30-lecia
  • oraz wybranym klientom w ramach specjalnych podziękowań.

Pozostały zakres działań

Miejsce wydarzenia

Jubileuszowy bankiet zorganizowaliśmy w Cukrowni Żnin – nowym obiekcie Grupy Arche, która przywraca blask m.in. starym przestrzeniom fabrycznym i zamienia je w centra hotelowo-konferencyjne.

W obiekcie zainstalowaliśmy powitalną recepcję oraz dziesiątki maskotek dormakaba. Pluszaki miały formę samozamykaczy i zawisły w wielu niestandardowych miejscach.

Technika sceniczna i multimedialna

Odpowiadaliśmy za multimedia, oświetlenie wnętrza i zewnętrza obiektu oraz za nagłośnienie.

Rejestracja wideo

Całemu wydarzeniu towarzyszyły 4 kamery, które nie tylko rejestrowały materiał, ale przede wszystkim pozwalały pokazywać na ekranach diodowych między innymi gości, którzy wypowiadali się od stolików. Dzięki temu rozwiązaniu wszyscy obecni, niezależnie od tego, gdzie siedzieli, byli doskonale zorientowani w tym, co się działo.

Zaproszenia, dekoracje

Zaprojektowaliśmy niestandardowe zaproszenia dla gości.

Tak samo jak dioda zawierały w sobie nawiązanie do produktu z portfolio naszego Klienta, czyli do drzwi. Ten motyw przewijał się też  przez parę innych projektów, które wdrukowaliśmy dla firmy dormakaba.

Część nieoficjalna, rozrywkowa

Nasz klient chciał bardzo rozrywkową formę eventu i zależało mu, aby po części oficjalnej na gości czekały atrakcje, które towarzyszyły uczestnikom obchodów 15-lecia firmy, dekadę wcześniej!

Zorganizowaliśmy więc i rzeźbienie w lodzie, i zadbaliśmy o obecność karykaturzystki.

Dodatkowo zaproponowaliśmy zatopienie produktów klienta w lodzie, fotobudkę 360 stopni oraz obsługę barmańską.

O oprawę djską zadbał jeden z lepszych DJ-ów w Polsce — Łukasz Biega.

Jaki osiągnęliśmy rezultat?

Stworzyliśmy nową koncepcję części oficjalnej, towarzyszącej jubileuszowym obchodom. Daliśmy gościom ogrom emocji i przede wszystkim możliwość udziału w prawdziwym show. Przedstawiliśmy historię firmy, stosując możliwie jak najwięcej metod i narzędzi: opowieści, filmu, prezentacji, muzyki…

Dzięki temu udało się osiągnąć nie tylko rozrywkowe, ale przede wszystkim bardzo biznesowe cele: zbudowanie jeszcze trwalszych relacji z klientami.

Jesteśmy bardzo dumni z tej realizacji i szczęśliwi, że klient jest zadowolony ze współpracy z naszą agencją oraz z samego wydarzenia.

Potrzebujesz eventu? Dowiedz się jak działamy.

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.
  7. Wspólnie będziemy dumni z naszej realizacji!

ORGANIZUJESZ EVENT?
ODEZWIJ SIĘ!

Szybko odpowiemy na Twoje pytania i rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zapytaj nas:
Jaki event możecie dla mnie zrobić?
Czy macie pomysł na cykliczne mikroeventy w mojej firmie/biurowcu?
W jakich działaniach marketingowych możecie mi pomóc?
Chcielibyśmy event ze świetną scenografią. Co możecie zaproponować?
Jaki pomysł macie na jubileusz mojej firmy/instytucji?

NAPISZ DO NAS

Wypełnij ten formularz. Oddzwonimy do Ciebie niebawem,
żeby umówić Cię na rozmowę z naszym ekspertem
w dogodnym dla wszystkich terminie.