CASE STUDY

Danone Nations Cup

Kim jest nasz klient?

Grupa Danone to światowy lider w czterech obszarach: podstawowych produktów mlecznych i roślinnych, żywności dla małych dzieci, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego oraz wody.

W Polsce Danone rozpoczął produkcję w 1992 roku. W ciągu ostatnich 30 lat do grupy dołączyły takie marki, jak Żywiec Zdrój czy Nutricia. Dziś firmę w całej Polsce tworzy ponad 3 tys. pracowników, którzy na co dzień pracują w dwóch biurach w Warszawie oraz 7 zakładach produkcyjnych na terenie całego kraju.

Danone od 2000 roku organizuje mistrzostwa piłkarskie dla dzieci pod nazwą Danone Nations Cup. W wydarzeniu uczestniczą zawodnicy z całego świata w wieku od 10 do 12 lat. Co roku 2,5 miliona dzieci z krajów, w których znajdują się filie firmy Danone, bierze udział w rozgrywkach na poziomie lokalnym i krajowym. Zwycięskie drużyny spotykają się następnie na światowym finale. Ambasadorem wydarzenia jest Zinédine Zidane. W 2012 roku wydarzenie odbywało się w Polsce i mieliśmy ogromną przyjemność współuczestniczyć w jego produkcji.

Jakie mieliśmy wyzwanie?

Głównym producentem eventu był francuski oddział Danone. Wraz z kilkunastuosobową ekipą z Danone przygotowywaliśmy wydarzenie na Stadionie Narodowym w Polsce. Nam jako firmie powierzono produkcję wszystkich atrakcji dla kibiców, stworzenie show transmitowanego na żywo w telewizji na całym świecie oraz event dla pracowników Danone w strefie VIP.

Mieliśmy zapewnić atrakcje dla 40 tysięcy kibiców obecnych na Stadionie Narodowym. Naszym zadaniem było też wyprodukowanie 8-minutowego show przed ceremonią wręczenia nagród przez Zinedine’a Zidane’a. Miało ono prezentować polską tradycję i wartości Grupy Danone. Transmitowane było przez wiele telewizji światowych, m.in. z Ameryki Północnej, Japonii, Stanów Zjednoczonych. Część telewizji nadawała na żywo, a część przygotowywała relacje.

Danone Nations Cup w 2012 roku był jednym z pierwszych komercyjnych eventów na dopiero co oddanym do użytku Stadionie Narodowym w Warszawie. Mierzyliśmy się więc nie tylko z pewnymi ograniczeniami logistycznymi, ale też nie mogliśmy się oprzeć na jakichkolwiek przykładach dotychczasowych realizacji. Musieliśmy w pełni polegać na własnym doświadczeniu i wiedzy.

Jak podeszliśmy do wykonania zadania?

Do pracy nad wydarzeniem wydelegowaliśmy kilkuosobowy zespół z naszej firmy. Mieliśmy bardzo mało czasu, gdyż proces produkcyjny musieliśmy zamknąć w 2 miesiące.

Ogromny nakład pracy

Do pracy nad wydarzeniem wydelegowaliśmy kilkuosobowy zespół z naszej firmy. Mieliśmy bardzo mało czasu, gdyż proces produkcyjny musieliśmy zamknąć w 2 miesiące.

Głównym producentem została Monika Główczyk, która kontaktowała się z klientem i delegowała pracę pozostałej części zespołu. Byliśmy w codziennym bezpośrednim kontakcie z centralą firmy we Francji. Komunikacja przebiegała w języku angielskim.

Atrakcje na Stadionie

Zaplanowaliśmy różnorodne atrakcje na każdej trybunie, dzieląc je pod względem dostosowując je do grup wiekowych odbiorców. Wiedzieliśmy, że na event przyjdą głównie rodziny, ale także fani futbolu i przede wszystkim Zinedine’a Zidane’a.

Atrakcje podzieliliśmy na 6 grup wiekowych, a naszych animatorów na osoby pracujące w określonym miejscu oraz te, które poruszały się po Stadionie Narodowym, wchodząc w interakcje z “mikrogrupami”. Dzięki temu rozwiązaniu mieliśmy szansę dotrzeć z rozrywką do dużo większej liczby kibiców.

Bardzo długo pracowaliśmy z koordynatorami animatorów, aby zadbać o ich właściwe przygotowanie pod wieloma względami – animacji, zabawy, ale także zasad bezpieczeństwa, jakie obowiązywały przy tak wielkim wydarzeniu. Chodziło nie tylko o umiejętności udzielenia pierwszej pomocy, ale także dostosowanie się do międzynarodowych standardów grupy Danone.

Wśród atrakcji dla kibiców znalazły się m.in: 

  • animacje taneczne
  • animacje mimów
  • malowanie twarzy
  • skręcanie baloników
  • wielkie bańki dmuchane (przed Stadionem)
  • zabawy z wielkimi dmuchanymi piłkami 
  • animacje sportowe
  • zabawy z konferansjerami, którzy prowadzili całodniowe wydarzenie

Show

Show był nowoczesną interpretacją legend polskich, m.in. legendy o smoku wawelskim. W historię wpletliśmy motywy piłkarskie. Stworzyliśmy 15-metrowego smoka, który poruszał się po stadionie. 

W show brało udział ponad 50 osób, w tym 30 szczudlarzy. Główna rolę zagrał Krzysztof Golonka – Mistrz Świata Trików Piłkarskich, finalista programu Mam Talent oraz twórca najpopularniejszego w Polsce programu sportowego na YouTube TRENUJzKRZYCHEM.

Show uzupełnione było efektami specjalnymi stworzonymi przez firmę VIVA SYSTEM, która wspomagała nas także przez cały dzień eventu w paru innych miejsca scenariusza, m.in. podczas: 

  • animacji prowadzonych przez naszych 2 konferansjerów
  • momentu koronacji zwycięskich drużyn
  • w czasie powitania Zinedine’a Zidane’a.

Event dla pracowników Danone

W strefie VIP Stadionu Narodowego zorganizowaliśmy atrakcje dla rodzin pracowników grupy Danone. Byli wśród nich przedstawiciele także firm Żywiec Zdrój i Nutricia.
Naszym zadaniem było zapewnienie atrakcji i show dla ponad 3000 osób. Pracowała przy tym ponad 40 osobowa ekipa prowadzących, animatorów, artystów i techników.
Zabawa była znakomita, o czym świadczy screen postu z roku 2021 (9 lat po wydarzeniu) z firmowego Linkedina naszej dyrektor zarządzającej. Opinię wyraziła Pani Joanna Bieżuńska-Szewczyn z Danone:

Jaki rezultat?

Zorganizowaliśmy ogromny projekt pod względem produkcyjnym, logistycznym i realizacyjnym, w ekstremalnie krótkim czasie. Do dziś jesteśmy bardzo dumni z tego wydarzenia. 

Rozpoczynając współpracę z Danone jako agencja postawiliśmy sobie następujące KPI:

  • bezpieczeństwo gości i pracowników 
  • sprawną realizację każdego z punktów scenariusza (było ich ponad 120) 
  • zadowolenie klienta 
  • rozliczenie projektu

Każde z tych założeń udało nam się zrealizować. Zmieściliśmy się w budżecie, dbając o nieprzekroczenie założonej wspólnie kwoty. Udało nam się też zebrać znakomite opinie. 

Wszystkie zaproponowane przez nas atrakcje sprawnie zrealizowaliśmy, z satysfakcją dla uczestników wydarzenia. Zadowolony był także nasz klient – zarówno francuski koordynator, jak i polski oddział, z którym głównie realizowaliśmy event dla pracowników. 

Jak dotąd była to jedyna edycja tej imprezy w Polsce.

Jak będzie wyglądała Twoja współpraca z nami?

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.

ZAMÓW BEZPŁATNĄ
KONSULTACJĘ

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie.

Bezpłatna konsultacja trwa 15 minut. W tym czasie możesz zapytać o wszystko, co Cię nurtuje w temacie event-marketingu, procesów szkoleniowych i firmowych jubileuszy.

Telefon: 788 402 949
Email: biuro@agencjazycie.pl

WOLISZ MAILE?
NAPISZ DO NAS

Zamów bezpłatną konsultację! Reagujemy bardzo szybko.