Organizacja międzynarodowego turnieju Danone Nations Cup – kompleksowa obsługa wydarzenia​

Kim jest nasz klient?

Grupa Danone to światowy lider w czterech obszarach: podstawowych produktów mlecznych i roślinnych, żywności dla małych dzieci, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego oraz wody.

W Polsce Danone rozpoczął produkcję w 1992 roku. W ciągu ostatnich 30 lat do grupy dołączyły takie marki, jak Żywiec Zdrój czy Nutricia. Dziś firmę w całej Polsce tworzy ponad 3 tys. pracowników, którzy na co dzień pracują w dwóch biurach w Warszawie oraz 7 zakładach produkcyjnych na terenie całego kraju.

Danone od 2000 roku organizuje mistrzostwa piłkarskie dla dzieci pod nazwą Danone Nations Cup. W wydarzeniu uczestniczą zawodnicy z całego świata w wieku od 10 do 12 lat. Co roku 2,5 miliona dzieci z krajów, w których znajdują się filie firmy Danone, bierze udział w rozgrywkach na poziomie lokalnym i krajowym. Zwycięskie drużyny spotykają się następnie na światowym finale. Ambasadorem wydarzenia jest Zinédine Zidane. W 2012 roku wydarzenie odbywało się w Polsce i mieliśmy ogromną przyjemność współuczestniczyć w jego produkcji.

Jakie mieliśmy wyzwanie?

Głównym producentem eventu był francuski oddział Danone. Wraz z kilkunastuosobową ekipą z Danone przygotowywaliśmy wydarzenie na Stadionie Narodowym w Polsce. Nam jako firmie powierzono produkcję wszystkich atrakcji dla kibiców, stworzenie show transmitowanego na żywo w telewizji na całym świecie oraz event dla pracowników Danone w strefie VIP.

Mieliśmy zapewnić atrakcje dla 40 tysięcy kibiców obecnych na Stadionie Narodowym. Naszym zadaniem było też wyprodukowanie 8-minutowego show przed ceremonią wręczenia nagród przez Zinedine’a Zidane’a. Miało ono prezentować polską tradycję i wartości Grupy Danone. Transmitowane było przez wiele telewizji światowych, m.in. z Ameryki Północnej, Japonii, Stanów Zjednoczonych. Część telewizji nadawała na żywo, a część przygotowywała relacje.

Danone Nations Cup w 2012 roku był jednym z pierwszych komercyjnych eventów na dopiero co oddanym do użytku Stadionie Narodowym w Warszawie. Mierzyliśmy się więc nie tylko z pewnymi ograniczeniami logistycznymi, ale też nie mogliśmy się oprzeć na jakichkolwiek przykładach dotychczasowych realizacji. Musieliśmy w pełni polegać na własnym doświadczeniu i wiedzy.

Jak podeszliśmy do wykonania zadania?

Do pracy nad wydarzeniem wydelegowaliśmy kilkuosobowy zespół z naszej firmy. Mieliśmy bardzo mało czasu, gdyż proces produkcyjny musieliśmy zamknąć w 2 miesiące.

Ogromny nakład pracy

Do pracy nad wydarzeniem wydelegowaliśmy kilkuosobowy zespół z naszej firmy. Mieliśmy bardzo mało czasu, gdyż proces produkcyjny musieliśmy zamknąć w 2 miesiące.

Głównym producentem została Monika Główczyk, która kontaktowała się z klientem i delegowała pracę pozostałej części zespołu. Byliśmy w codziennym bezpośrednim kontakcie z centralą firmy we Francji. Komunikacja przebiegała w języku angielskim.

zdjęcia grupa 3(3)

zdjęcia grupa 3(1)

zdjęcia grupa 3(2)

zdjęcia grupa 3(4)

zdjęcia grupa 3

Atrakcje na Stadionie

Zaplanowaliśmy różnorodne atrakcje na każdej trybunie, dzieląc je pod względem dostosowując je do grup wiekowych odbiorców. Wiedzieliśmy, że na event przyjdą głównie rodziny, ale także fani futbolu i przede wszystkim Zinedine’a Zidane’a.

Atrakcje podzieliliśmy na 6 grup wiekowych, a naszych animatorów na osoby pracujące w określonym miejscu oraz te, które poruszały się po Stadionie Narodowym, wchodząc w interakcje z “mikrogrupami”. Dzięki temu rozwiązaniu mieliśmy szansę dotrzeć z rozrywką do dużo większej liczby kibiców.

Bardzo długo pracowaliśmy z koordynatorami animatorów, aby zadbać o ich właściwe przygotowanie pod wieloma względami – animacji, zabawy, ale także zasad bezpieczeństwa, jakie obowiązywały przy tak wielkim wydarzeniu. Chodziło nie tylko o umiejętności udzielenia pierwszej pomocy, ale także dostosowanie się do międzynarodowych standardów grupy Danone.

Wśród atrakcji dla kibiców znalazły się m.in: 

  • animacje taneczne
  • animacje mimów
  • malowanie twarzy
  • skręcanie baloników
  • wielkie bańki dmuchane (przed Stadionem)
  • zabawy z wielkimi dmuchanymi piłkami 
  • animacje sportowe
  • zabawy z konferansjerami, którzy prowadzili całodniowe wydarzenie

Show

Show był nowoczesną interpretacją legend polskich, m.in. legendy o smoku wawelskim. W historię wpletliśmy motywy piłkarskie. Stworzyliśmy 15-metrowego smoka, który poruszał się po stadionie. 

W show brało udział ponad 50 osób, w tym 30 szczudlarzy. Główna rolę zagrał Krzysztof Golonka – Mistrz Świata Trików Piłkarskich, finalista programu Mam Talent oraz twórca najpopularniejszego w Polsce programu sportowego na YouTube TRENUJzKRZYCHEM.

Show uzupełnione było efektami specjalnymi stworzonymi przez firmę VIVA SYSTEM, która wspomagała nas także przez cały dzień eventu w paru innych miejsca scenariusza, m.in. podczas: 

  • animacji prowadzonych przez naszych 2 konferansjerów
  • momentu koronacji zwycięskich drużyn
  • w czasie powitania Zinedine’a Zidane’a.

Event dla pracowników Danone

W strefie VIP Stadionu Narodowego zorganizowaliśmy atrakcje dla rodzin pracowników grupy Danone. Byli wśród nich przedstawiciele także firm Żywiec Zdrój i Nutricia.
Naszym zadaniem było zapewnienie atrakcji i show dla ponad 3000 osób. Pracowała przy tym ponad 40 osobowa ekipa prowadzących, animatorów, artystów i techników.
Zabawa była znakomita, o czym świadczy screen postu z roku 2021 (9 lat po wydarzeniu) z firmowego Linkedina naszej dyrektor zarządzającej. Opinię wyraziła Pani Joanna Bieżuńska-Szewczyn z Danone:

Jaki rezultat?

Zorganizowaliśmy ogromny projekt pod względem produkcyjnym, logistycznym i realizacyjnym, w ekstremalnie krótkim czasie. Do dziś jesteśmy bardzo dumni z tego wydarzenia. 

Rozpoczynając współpracę z Danone jako agencja postawiliśmy sobie następujące KPI:

  • bezpieczeństwo gości i pracowników 
  • sprawną realizację każdego z punktów scenariusza (było ich ponad 120) 
  • zadowolenie klienta 
  • rozliczenie projektu

Każde z tych założeń udało nam się zrealizować. Zmieściliśmy się w budżecie, dbając o nieprzekroczenie założonej wspólnie kwoty. Udało nam się też zebrać znakomite opinie. 

Wszystkie zaproponowane przez nas atrakcje sprawnie zrealizowaliśmy, z satysfakcją dla uczestników wydarzenia. Zadowolony był także nasz klient – zarówno francuski koordynator, jak i polski oddział, z którym głównie realizowaliśmy event dla pracowników. 

Jak dotąd była to jedyna edycja tej imprezy w Polsce.

Potrzebujesz eventu?

Dowiedz się jak działamy.

NAPISZ DO NAS

Wypełnij ten formularz. Oddzwonimy do Ciebie niebawem, żeby umówić Cię na rozmowę z naszym ekspertem w dogodnym dla wszystkich terminie.