Czy dress code na evencie jest ważny?

Dress code określa zasady wyboru strojów na daną okoliczność. Jeszcze kilkanaście lat temu jego normy były skrupulatnie przestrzegane w biznesie. Jak jest dzisiaj?

Jest bardzo różnie!

W ogromnej liczbie miejsc pracy przestał obowiązywać formalny dress code. Wiele osób może ubierać się do pracy tak, jak chce. 

Dziś  na spotkaniach z klientami najczęściej spotykamy strój nieformalny, a w korporacjach coraz częściej taki, który można nazwać wygodnym strojem domowym.

Coraz więcej klientów przy organizacji wydarzenia zastanawia się,  czy w dzisiejszych czasach można narzucać dress code. Jakie jest nasze zdanie w tym temacie?

Rolą gospodarza jest danie gościom poczucia komfortu i udzielenie takich informacji, aby czuł się zaopiekowany. Informacja o stroju pozwala więc gościom dopasować się do tego, jak chcemy ich gościć. 

Informacja o dress codzie nie powinna być określana tylko wtedy, kiedy chcemy prosić gości o stroje wieczorowe. Powinna być podana zawsze, niezależnie od tego, jakie wydarzenie organizujemy.

Dlaczego powinniśmy przemyśleć kwestię dress code’u?

Naszym zdaniem kwestia dress codu powinna być omawiana jako jedna z pierwszych rzeczy przy organizacji eventu. Zdecydowanie powinniśmy to przemyśleć przed wysłaniem zaproszeń. Dlaczego?

Przede wszystkim dlatego, że czymś niewybaczalnym jest postawienie gościa w niekomfortowej sytuacji. Może do tego dojść np. w momencie, w którym nie chcemy narzucić gościom formalnego stroju i w naszych zaproszeniach pojawi się zwrot:  smart casual. 

Smart casual to styl ubierania, który łączy w sobie elementy formalne z bardziej swobodnymi czy luźnymi, tworząc w ten sposób pośrednią, elegancką atmosferę. Jest to styl, który jest bardziej zrelaksowany niż strój biznesowy formalny, ale bardziej elegancki niż strój casual.

Wyobraźmy sobie, że na nasze wydarzenie przychodzą goście w jeansach, bo na to pozwala smart casual, a gospodarze decydują się wystąpić w długiej wieczorowej sukni i smokingu, bo przed samym wydarzeniem uznali, że to najbardziej odpowiedni strój. 

Gwarantujemy, że ktoś, kto przyszedł w jeansach, będzie się czuł niedopasowany i źle ubrany. 

Myślenie na temat dress code’u przede wszystkim zacznijmy od pytania, jaki charakter ma mieć wydarzenie i jak sami się ubierzemy jako gospodarze. Jeśli chcemy przyjść w strojach wieczorowych, o takie prosimy także gości. 

Współcześnie coraz częściej organizuje się także nowe typy eventów, wykraczające poza znane schematy balów, gal, jubileuszy. 

Formuły takich wydarzeń bywają różne, różne są także pory dnia, w których się odbywają. Bywa, że klienci nie chcą wtedy stosować klasycznych zasad dress code’u i szukają innych rozwiązań – np. proszą o stroje w określonym kolorze. 

Motyw główny dress code

Coraz częściej też wymyśla się eventy, które mają swój motyw główny – nawiązujący choćby do popularnych filmów czy seriali. Zdarza się więc coraz częściej, że przedstawiamy klientom motyw i prosimy o jego twórczą interpretację. Na pewno na ten trend silnie wpłynęła silna marka Met Gala w ostatnich latach.

Met Gala, znana również jako Costume Institute Gala, to coroczne wydarzenie charytatywne, które odbywa się w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku. Jest jednym z najbardziej prestiżowych i spektakularnych wydarzeń modowych na świecie. Met Gala jest organizowana na rzecz Costume Institute, działu muzeum zajmującego się zbieraniem, badaniem i eksponowaniem mody. Wydarzenie to przyciąga uwagę mediów i świata mody ze względu na swoje niezwykłe kreacje, które są noszone przez zaproszonych gości. Każdego roku Met Gala ma inny temat, który jest związany z wystawą Costume Institute w muzeum. Temat ten inspiruje projektantów, celebrytów i inne osoby związane z modą do stworzenia unikalnych i często ekstrawaganckich strojów, które stanowią istotną część tego wydarzenia.

Jeśli decydujemy się na takie rozwiązanie, pamiętajmy, by jednak określić jakiś rodzaj dress codu, choćby związany z porą dnia, w jakiej organizujemy wydarzenie. 

I najważniejsze – czasami należy również określić, jaki rodzaj obuwia będzie najlepszy. Przecież możemy zorganizować bardzo elegancką galę jubileuszową na pustyni Błędowskiej – wtedy jednak najlepszym rozwiązaniem będzie płaskie obuwie. 

Dress code dla obsługi

Pamiętajmy, że dress code powinien dotyczyć też artystów i obsługi eventów. 

Powinien nie tylko odzwierciedlać dress code jaki określamy w zaproszeniu, ale być także spójny kolorystycznie.

Zależy Ci na evencie, w którym każdy szczegół zostanie świetnie zaplanowany?

Naszą misją jest nieustanne poszukiwanie najtrafniejszych, najlepiej dopasowanych rozwiązań dla firm i instytucji w zakresie organizacji wydarzeń.

Nasze rozwiązania są zawsze JAKOŚCIOWE

Klienci na pierwszym spotkaniu często zadają nam pytanie: „Co wyróżnia Was wśród konkurencji?”.

Odpowiadamy wtedy, że od wielu lat na polskim rynku eventowym działa wiele dobrych i profesjonalnych firm – w tym nasza. Ich pracownicy mają merytoryczną wiedzę eventową i doświadczenie. Dobrą firmę eventową charakteryzuje więc zespół ludzi, wiedza, profesjonalna struktura biznesowa i rzetelność.

To wszystko oczywiście stanowi podstawę działalności naszej firmy. Jest jednak coś, co wyróżnia nas na tle innych. To JAKOŚĆ i ESTETYKA. To nasze znaki rozpoznawcze na każdym evencie, niezależnie od budżetu i wielkości wydarzenia.

Dobieramy rozwiązania dopasowane do możliwości klienta, zawsze są one jednak w dobrym smaku i tonie. Naszymi inspiracjami są rozwiązania eventowe, które oglądamy w Paryżu, Mediolanie czy Kopenhadze. Umiemy je dobrze dostosowywać do polskich warunków. Ważna jest dla nas etykieta w biznesie, zasada decorum i dbanie o szczegóły.

Możemy zapewnić, że nasze eventy są dopięte na ostatni guzik. Nasi producenci zwracają uwagę nawet na drobiazgi pomijane dla innych.

Napisz do nas: kontakt@agencjazycie.pl

Potrzebujesz eventu? Dowiedz się jak działamy.

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.
  7. Wspólnie będziemy dumni z naszej realizacji!

ORGANIZUJESZ EVENT?
ODEZWIJ SIĘ!

Szybko odpowiemy na Twoje pytania i rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zapytaj nas:
Jaki event możecie dla mnie zrobić?
Czy macie pomysł na cykliczne mikroeventy w mojej firmie/biurowcu?
W jakich działaniach marketingowych możecie mi pomóc?
Chcielibyśmy event ze świetną scenografią. Co możecie zaproponować?
Jaki pomysł macie na jubileusz mojej firmy/instytucji?

NAPISZ DO NAS

Wypełnij ten formularz. Oddzwonimy do Ciebie niebawem,
żeby umówić Cię na rozmowę z naszym ekspertem
w dogodnym dla wszystkich terminie.