Dress code określa zasady wyboru strojów na daną okoliczność. Jeszcze kilkanaście lat temu jego normy były skrupulatnie przestrzegane w biznesie. Jak jest dzisiaj?
Jest bardzo różnie!
W ogromnej liczbie miejsc pracy przestał obowiązywać formalny dress code. Wiele osób może ubierać się do pracy tak, jak chce.
Dziś na spotkaniach z klientami najczęściej spotykamy strój nieformalny, a w korporacjach coraz częściej taki, który można nazwać wygodnym strojem domowym.
Coraz więcej klientów przy organizacji wydarzenia zastanawia się, czy w dzisiejszych czasach można narzucać dress code. Jakie jest nasze zdanie w tym temacie?
Rolą gospodarza jest danie gościom poczucia komfortu i udzielenie takich informacji, aby czuł się zaopiekowany. Informacja o stroju pozwala więc gościom dopasować się do tego, jak chcemy ich gościć.
Informacja o dress codzie nie powinna być określana tylko wtedy, kiedy chcemy prosić gości o stroje wieczorowe. Powinna być podana zawsze, niezależnie od tego, jakie wydarzenie organizujemy.
Dlaczego powinniśmy przemyśleć kwestię dress code’u?
Naszym zdaniem kwestia dress codu powinna być omawiana jako jedna z pierwszych rzeczy przy organizacji eventu. Zdecydowanie powinniśmy to przemyśleć przed wysłaniem zaproszeń. Dlaczego?
Przede wszystkim dlatego, że czymś niewybaczalnym jest postawienie gościa w niekomfortowej sytuacji. Może do tego dojść np. w momencie, w którym nie chcemy narzucić gościom formalnego stroju i w naszych zaproszeniach pojawi się zwrot: smart casual.
Smart casual to styl ubierania, który łączy w sobie elementy formalne z bardziej swobodnymi czy luźnymi, tworząc w ten sposób pośrednią, elegancką atmosferę. Jest to styl, który jest bardziej zrelaksowany niż strój biznesowy formalny, ale bardziej elegancki niż strój casual.
Wyobraźmy sobie, że na nasze wydarzenie przychodzą goście w jeansach, bo na to pozwala smart casual, a gospodarze decydują się wystąpić w długiej wieczorowej sukni i smokingu, bo przed samym wydarzeniem uznali, że to najbardziej odpowiedni strój.
Gwarantujemy, że ktoś, kto przyszedł w jeansach, będzie się czuł niedopasowany i źle ubrany.
Myślenie na temat dress code’u przede wszystkim zacznijmy od pytania, jaki charakter ma mieć wydarzenie i jak sami się ubierzemy jako gospodarze. Jeśli chcemy przyjść w strojach wieczorowych, o takie prosimy także gości.
Współcześnie coraz częściej organizuje się także nowe typy eventów, wykraczające poza znane schematy balów, gal, jubileuszy.
Formuły takich wydarzeń bywają różne, różne są także pory dnia, w których się odbywają. Bywa, że klienci nie chcą wtedy stosować klasycznych zasad dress code’u i szukają innych rozwiązań – np. proszą o stroje w określonym kolorze.
Motyw główny dress code
Coraz częściej też wymyśla się eventy, które mają swój motyw główny – nawiązujący choćby do popularnych filmów czy seriali. Zdarza się więc coraz częściej, że przedstawiamy klientom motyw i prosimy o jego twórczą interpretację. Na pewno na ten trend silnie wpłynęła silna marka Met Gala w ostatnich latach.
Met Gala, znana również jako Costume Institute Gala, to coroczne wydarzenie charytatywne, które odbywa się w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku. Jest jednym z najbardziej prestiżowych i spektakularnych wydarzeń modowych na świecie. Met Gala jest organizowana na rzecz Costume Institute, działu muzeum zajmującego się zbieraniem, badaniem i eksponowaniem mody. Wydarzenie to przyciąga uwagę mediów i świata mody ze względu na swoje niezwykłe kreacje, które są noszone przez zaproszonych gości. Każdego roku Met Gala ma inny temat, który jest związany z wystawą Costume Institute w muzeum. Temat ten inspiruje projektantów, celebrytów i inne osoby związane z modą do stworzenia unikalnych i często ekstrawaganckich strojów, które stanowią istotną część tego wydarzenia.
Jeśli decydujemy się na takie rozwiązanie, pamiętajmy, by jednak określić jakiś rodzaj dress codu, choćby związany z porą dnia, w jakiej organizujemy wydarzenie.
I najważniejsze – czasami należy również określić, jaki rodzaj obuwia będzie najlepszy. Przecież możemy zorganizować bardzo elegancką galę jubileuszową na pustyni Błędowskiej – wtedy jednak najlepszym rozwiązaniem będzie płaskie obuwie.
Dress code dla obsługi
Pamiętajmy, że dress code powinien dotyczyć też artystów i obsługi eventów.
Powinien nie tylko odzwierciedlać dress code jaki określamy w zaproszeniu, ale być także spójny kolorystycznie.
Zależy Ci na evencie, w którym każdy szczegół zostanie świetnie zaplanowany?
Naszą misją jest nieustanne poszukiwanie najtrafniejszych, najlepiej dopasowanych rozwiązań dla firm i instytucji w zakresie organizacji wydarzeń.
Nasze rozwiązania są zawsze JAKOŚCIOWE
Klienci na pierwszym spotkaniu często zadają nam pytanie: „Co wyróżnia Was wśród konkurencji?”.
Odpowiadamy wtedy, że od wielu lat na polskim rynku eventowym działa wiele dobrych i profesjonalnych firm – w tym nasza. Ich pracownicy mają merytoryczną wiedzę eventową i doświadczenie. Dobrą firmę eventową charakteryzuje więc zespół ludzi, wiedza, profesjonalna struktura biznesowa i rzetelność.
To wszystko oczywiście stanowi podstawę działalności naszej firmy. Jest jednak coś, co wyróżnia nas na tle innych. To JAKOŚĆ i ESTETYKA. To nasze znaki rozpoznawcze na każdym evencie, niezależnie od budżetu i wielkości wydarzenia.
Dobieramy rozwiązania dopasowane do możliwości klienta, zawsze są one jednak w dobrym smaku i tonie. Naszymi inspiracjami są rozwiązania eventowe, które oglądamy w Paryżu, Mediolanie czy Kopenhadze. Umiemy je dobrze dostosowywać do polskich warunków. Ważna jest dla nas etykieta w biznesie, zasada decorum i dbanie o szczegóły.
Możemy zapewnić, że nasze eventy są dopięte na ostatni guzik. Nasi producenci zwracają uwagę nawet na drobiazgi pomijane dla innych.
Napisz do nas: kontakt@agencjazycie.pl