W tym roku minie 29 lat od założenia naszej firmy. Gdy spoglądamy wstecz, widzimy ogrom przemian, jakie przeszła polska branża eventowa.
Jesteśmy dumni z faktu, że byliśmy prekursorami istotnej ich części.
Oto nasza najstarsza impreza!
|
---|
Jogging z RMF FM
Polacy w latach 90. w ogóle się nie ruszali. Nie biegali, nie ćwiczyli, nie spacerowali. Ja chciałem to zmienić. Udało mi się – przy pomocy radia – zorganizować Jogging z RMF FM, który stał się wielkim hitem. Na pierwszą imprezę na Kopcu Kościuszki – rekreacyjno-sportową, z grami, konkursami, elementami biegu na orientację – przyjechało prawie 30 tys. ludzi. Sparaliżowałem całe miasto. Dziennikarze byli w totalnym szoku – wspomina pan Andrzej Dylczyk.
Jak wyglądał event 30 lat temu?
Jogging z RMF FM łączy elementy CSR-u, marketingu sportowego i cyklicznej akcji wizerunkowej. Realizacja ta daleko wykracza poza terminologię marketingową początku lat 90.
Wydarzenie wymyślił i stworzył dla radia RMF FM Andrzej Dylczyk, założyciel firmy. Był on wcześniej trenerem biegów na orientację. Jego największym osiągnięciem trenerskim było mistrzostwo świata w biegach na orientację zdobyte przez jego podopieczną Barbarę Bączek. Andrzej Dylczyk dużo czasu spędził wtedy w Skandynawii. Tam zobaczył szczęśliwych, aktywnych ludzi, którzy uprawiają jogging. Postanowił przenieść tę modę do Polski.
Andrzej Dylczyk wykreował na początku lat 90. dla radia RMF FM cykliczną imprezę, która odbywała się co niedzielę. Twarzą akcji była ówczesna Miss Polonia i III vicemiss świata – Ewa Wachowicz, która zaśpiewała piosenkę promującą wydarzenie – „Jogging to jest moje hobby”.
W akcji co tydzień udział brała inna gwiazda, z którą rozmawiał Andrzej Dylczyk. Później wszyscy biegali wokół krakowskiego kopca Kościuszki. Przygotowane były dwie trasy – dla początkujących i zaawansowanych.
W Joggingu z RMF FM udział brali znani dziennikarze, politycy i sportowcy – m.in. Janusz Kulig, Aneta Kręglicka, Mateusz Kusznierewicz i Leszek Balcerowicz. Akcja odbywała się regularnie przez kilka lat. Rekordowa frekwencja w czasie jednego spotkania to ponad 500 osób.
Co się stało po Joggingu?
Na bazie joggingu, promocji zdrowego stylu życia, uformowała się grupa akrobatyczno-taneczna REAN. To też było wyprzedzeniem czasu – wtedy taniec w ogóle nie był popularny – dodaje. Jak podkreśla Andrzej Dylczyk, wielu członków grupy zaistniało potem w takich programach jak „Taniec z gwiazdami”, „Mam talent” czy „Jaka to melodia”.