Jak wystylizować hostessę na event?

Ten temat wydaje się banalnie prosty, ale to pozory. Teoretycznie wszyscy wiemy przecież, że spójnie i pięknie ubrane hostessy robią dobre pierwsze wrażenie. Rzeczywistość pokazuje, że często zapomina się o tej prostej zasadzie. Jak więc uniknąć wpadek związanych ze strojami hostess? Poniżej krótki poradnik, oparty na naszych obserwacjach i doświadczeniach.

Pierwsze wrażenie

Chyba każdy z nas chodź raz na szkoleniu z komunikacji słyszał tekst, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Najczęściej myślimy o tym, kiedy poznajemy drugą osobę. Dokładnie ta sama zasada dotyczy hostess, które zazwyczaj są pierwszym punktem styku klienta z eventem.

Pierwsze wrażenie jest instynktowne i związane z skojarzeniami, emocjami, które wywołuje u nas osoba, którą widzimy. Przychodząc na event, zazwyczaj jako pierwsze widzimy hostessy. Nie możemy lekceważyć tego tematu, gdyż na podstawie pierwszego wrażenie klienci będą określać i klasyfikować nasi wydarzenia.

Co zrobić, aby wrażenie było dobre?

Przede wszystkim szukać osób zaangażowanych i uśmiechniętych. Aktywna postawa w pracy, dobre przeszkolenie osób witających czy pomagających w obsłudze gości zawsze jest ważniejsze od stroju, ale agencja musi zadbać również o tej aspekt. O czym musimy pamiętać?

5 zasad, aby praca z hostessą była dobra!

Zasada 1

Stroje muszą być godne. To oczywiście szokujące, że zaczynamy od takiego stwierdzenia, ale niestety wciąż agencje hostess czy zamawiający zapominają o tym, że strój nie może seksualizować pracowników i być kojarzony ze świadczeniem usług seksualnych. W 2023 roku na LinkedIn jedna z agencji hostess zamieściła zdjęcia swoich pracownic w ultraskąpych strojach króliczków Playboya, dodając komentarz: idealny strój na elegancką galę! Nic bardziej mylnego. To okropne, upokarzające i nigdy nie zbuduje profesjonalnego wizerunku firmy. 

Zasada 2

Stroje muszą być wygodne. Jeśli zamówimy za ciasne stroje, nic nie pomoże zaangażowanie osób, jeśli ledwo będą mogły oddychać. Strój musi być dopasowany do funkcji hostess. Jeśli mają wchodzić po schodach, wnosząc statuetki, nie dawajmy im sukni z trenem, bo tragedia jest prawie pewna.

Zasada 3

Musimy informować hostessy o tym jak chcemy je ubrać. To bardzo ważne, gdyż część osób np. nie pracuje na szpilkach. Jeśli jasno powiemy, że praca wymaga 8 godzin na obcasach, część osób nie weźmie tego zlecenia. 

Pamiętamy także dziewczyny, które nie chciały pracować w obcisłych kombinezonach –  na szczęście wiedzieliśmy o tym wcześniej i sprawa została załatwiona. 

Hostessy powinny też przygotować odpowiednią bieliznę. Jeśli zapewniamy białe sukienki wykonana z szyfonu, hostessa powinna mieć jasną bieliznę, a jeśli nie wie, jaki jest strój i ubierze ciemną bieliznę – mamy problem!

Zasada 4

Stroje muszą być jednakowe. Nie ma gorszego wrażenia niż przypadkowo ubrane hostessy czy stroje niedopasowane do wyglądu dziewczyn. W naszej agencji zaczynamy od wyboru strojów i wysyłamy informację do agencji hostess, aby mogła umieścić strój w ogłoszeniu. To bardzo poprawia jakość pracy.

Zasada 5

Stroje muszą być czyste i wyprasowane. To nie jest niestety wciąż oczywiste. Wiele razy widzieliśmy sytuację, w której hostessy prosi się o ubranie strojów czy butów, których ktoś używał wcześniej. Uważamy, że to niszczy zaufanie i wprowadza zawsze złą atmosferę pracy. My nie chcielibyśmy pracować w stroju, w którym ktoś chodził 8 godzin. Zawsze dbamy o to, by stroje były czyste, schludne i wyprasowane. To oczywiście wymaga czasu i jest droższe, ale gwarantujemy, że przynosi super efekty.

NASZE ZASOBY:

  • W naszej firmie mamy cały pokój wypełniony strojami dla hostess. Są najróżniejsze – od strojów wieczorowych po letnie sukienki. 
  • Czasem stroje wypożyczymy lub kupujemy dla klienta, zawsze dopasowując się do eventu. 

To przynosi efekty. Pierwsze wrażenie na naszych eventach jest zawsze dobre.

Jeśli organizujecie event i chcecie mieć pewność, że hostessy na Waszym evencie będą doskonale wybrane, ale także ubrane i wystylizowane – to koniecznie do nas napiszcie maila!

Można nawet teraz!

kontakt@agencjazycie.pl

Potrzebujesz eventu? Dowiedz się jak działamy.

  1. Zaczniemy od dokładnego poznania Twoich oczekiwań i celów oraz audytu dotychczasowych działań event-marketingowych.
  2. Zaproponujemy Ci rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej firmy, okazji, potrzeb Twoich pracowników, klientów i gości. Stworzymy plan jednorazowego wydarzenia lub całego cyklu.
  3. Jeśli spodoba Ci się nasz pomysł – podpiszemy umowę.
  4. Zajmiemy się kompleksową realizacją naszego projektu: od opracowania dokładnego planu, przez przygotowanie umowy i kosztorysu, pozyskanie partnerów, produkcję, pomiar skuteczności, po przekazanie raportu.
  5. Za Twój projekt będzie odpowiedzialna jedna konkretna osoba, która dopilnuje wszystkiego od A do Z. Będzie z Tobą w stałym kontakcie.
  6. Po zrealizowaniu projektu podsumujemy nasze prace i rozliczymy się.
  7. Wspólnie będziemy dumni z naszej realizacji!

ORGANIZUJESZ EVENT?
ODEZWIJ SIĘ!

Szybko odpowiemy na Twoje pytania i rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zapytaj nas:
Jaki event możecie dla mnie zrobić?
Czy macie pomysł na cykliczne mikroeventy w mojej firmie/biurowcu?
W jakich działaniach marketingowych możecie mi pomóc?
Chcielibyśmy event ze świetną scenografią. Co możecie zaproponować?
Jaki pomysł macie na jubileusz mojej firmy/instytucji?

NAPISZ DO NAS

Wypełnij ten formularz. Oddzwonimy do Ciebie niebawem,
żeby umówić Cię na rozmowę z naszym ekspertem
w dogodnym dla wszystkich terminie.