Eventownik

 Czy nasze podejście się zmieni?

Jakie opowieści towarzyszyły nam w kończącym się 2020 roku? Pewnie każdy z nas przeczytał o wiele za dużo artykułów straszących odbiorcę i sugerujących, że przed nami już tylko upadek firmy, bezrobocie i bezdomność. W tym trudnym i pod wieloma względami wymagającym czasie dotarło do nas wszystkich dużo mądrych, wyważonych i przemyślanych tekstów i niestety dużo tych głupich, bazujących na manipulacjach i uproszczeniach. Poczucie pewnego znużenia i przesytu jest zrozumiałe. Pozostaje pytanie: jakie wnioski możemy wyciągnąć z tej sytuacji?

W ostatnich miesiącach słyszeliśmy i czytaliśmy już chyba wszystko. Wzajemnie wykluczające się informacje i sprzeczne analizy. Materiały bardzo pogłębione i bardzo powierzchowne, uspokajające i cynicznie podkręcające emocje. 

Docierały do nas teksty, które miały pomagać nam odnaleźć się w nowej, trudnej sytuacji, a nierzadko pokazywały niewiedzę, ignorancję lub złą wolę autorów, którzy chcieli tłumaczyć nam rzeczywistość. Takie, które zabierały nasz czas i uwagę, nie dając w zamian nic wartościowego, istotnego. Takie, które można było przeczytać w kilka minut ze świadomością, że sam autor nie poświęcił im wiele więcej czasu. 

Wszystkich nas dotknął nie tylko informacyjny chaos, ale też spora dezorganizacja życia na wielu płaszczyznach. To mogło w pewien sposób zniechęcić nas do bycia blisko wiedzy i nauki, podważyć nasze zaufanie do mediów i wszelkiego rodzaju ekspertów.

 

DAJMY SOBIE CZAS

Jaki jest nasz wniosek z tej sytuacji? Wszystko, co jest robione szybko, pod presją czasu i w stresie, niesie za sobą ryzyko pomyłki i błędu. Ta zasada dotyczy opowieści, ale można ją przełożyć praktycznie na każdą dziedzinę aktywności zawodowej. 

Organizujmy swoje życie zawodowe w taki sposób, by była w nim przestrzeń na jakość – rzetelną, przemyślaną pracę, wymagającą czasu, ale przynoszącą długofalowe efekty. Zrezygnujmy z tego, co pozornie łatwiej osiągalne, ale w gruncie powierzchowne i niewiele wnoszące. Szanujmy siebie i odbiorców naszej pracy.

 

Chcemy świadczyć dla Was wysokiej jakości usługi i mądrze zarządzać Waszymi projektami. Chcemy pomagać Wam w opowiadaniu światu i wydobywaniu na światło dzienne fascynujących historii Waszych firm. Do tego wszystkiego potrzebny jest czas. Dawajmy go sobie nawzajem. Nie tylko teraz, ale także w kolejnych latach. Niech trudne doświadczenia, które mamy za sobą, utwierdzą nas wszystkich w przekonaniu, że takie podejście ma w sobie ogromną wartość.

PS: Na koniec zachęcamy do lektury artykułu, który zrobił na nas wrażenie w czasie pandemii. Jesteśmy pewni, że jego autor przelał na papier swoje myśli, które są efektem wieloletnich przemyśleń.

http://www.designalive.pl/wojciech-eichelberger-swiat-z-dykty-koronawirus-testuje-odpornosc-systemu-i-ludzi/?fbclid=IwAR0RSGetO9pOVAYunu30v_zWYconjYLF85aMsiUF45104ETxssG1zFKayIw

Menu