Eventownik

Nowatorski sposób na firmowe szkolenia

Żaden profesjonalista nie ma wątpliwości, że ciągłe podnoszenie kwalifikacji to obecnie warunek rozwoju. Tempo, w jakim rozwija się świat, wymaga od nas bardzo szybkiego przyswajania nowych informacji, a od osób organizujących procesy szkoleniowe – ponadprzeciętnej sprawności w dostarczaniu wiedzy i rozwiązań.

Na jakie trafiamy przeszkody? 

1. Jednym z najczęstszych problemów w organizacji procesów szkoleniowych, na jakie natrafiałem do tej pory, była trudność w znalezieniu dogodnego terminu dla wszystkich uczestników. Albo ktoś miał od dawna umówione spotkanie, albo był na delegacji, albo na urlopie, albo jeszcze coś sprawiało, że był niedostępny. Trudno się temu dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę ilość obowiązków, które dziś mamy. 

2. Drugie miejsce na tej liście zajmują nasze ograniczone zdolności poznawcze. Szkolenie trwa kilka godzin. Pracownicy mają kontakt z trenerem tylko w tym czasie. Później zostają najwyżej notatki i ewentualnie konsultacje z kimś, kto również brał udział w danym szkoleniu. Dla tych, którzy mają groszy dzień, których boli głowa lub którzy nie potrafią utrzymywać uwagi w skupieniu przez tak długi okres takie szkolenie to często zmarnowana szansa. O stratach nieobecnych z powodu nagłej choroby już nawet nie wspominam…

3. Przejdźmy do punktu trzeciego. Kilkugodzinne szkolenie oznacza, że następnego dnia znajdziemy w skrzynce kilkadziesiąt nieodczytanych maili. Będziemy musieli oddzwonić na przynajmniej kilkanaście telefonów i w ekspresowym tempie nadrobić zaległości, które zdążyły powstać.

4. Punkt czwarty zawiera pewien paradoks. Wielu pracodawców niechętnie deleguje pracowników na szkolenia w godzinach pracy. Wychodzą oni z założenia, że wpłynie to negatywnie na wywiązywanie się z codziennych obowiązków, obsługę klienta, procesy sprzedażowe itd. Cóż, biorąc pod uwagę to, o czym pisałem wyżej, w jakiejś mierze trzeba przyznać im rację. Jednocześnie rzadko kto chce brać udział w szkoleniach organizowanych po godzinach pracy czy w weekendy. To przecież czas prywatny… Mamy impas.

Podsumujmy.

Trudność w uzgodnieniu wspólnego terminu, ograniczone zdolności poznawcze, limitacja dostępu do wiedzy wyłącznie na czas trwania szkolenia czy konieczność zaburzenia codziennego cyklu pracy poprzez udział w wielogodzinnym kursie to tylko niektóre z problemów, na które trafiamy dziś w procesie organizacji szkoleń.

W poszukiwaniu drogi NA SZCZYT

Myśląc o firmowych szkoleniach, musimy brać pod uwagę nie tylko problemy, ale przede wszystkim wyzwania, które stoją przed firmami. Najważniejszym z nich jest zorganizowanie procesu szkoleniowego w taki sposób, aby mógł się dziać systematycznie, nieprzerwanie, niemal równolegle do codziennych obowiązków i przede wszystkim – z dbałością o komfort i wydajność energetyczną pracowników. Spełnienie tego ostatniego warunku zagwarantuje nam uzyskanie rzeczywistego zwrotu z inwestycji. Doświadczenie pandemii stawia nam jeszcze jedno wyzwanie: organizację procesu z zachowaniem obostrzeń sanitarnych. 

Rozwiązaniem są dedykowane platformy ze szkoleniami online – projekt, który opracowaliśmy w zeszłym roku. Na czym polega? 

 

Dostarczamy naszym klientom gotowe rozwiązanie. Tworzymy platformę i wgrywamy na nią wybrany pakiet szkoleń z naszej bazy oraz uszyte na miarę szkolenia, które możemy stworzyć razem z pracownikami danej firmy.

Niezłe widoki, czyli o korzyściach

Pracownicy mają dostęp do szkoleń 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdy wybiera sam, kiedy się szkoli. Dopasowuje ten proces do własnych potrzeb, czasu i stylu życia.

Proces szkoleniowy odbywa się na podstawie strategii, którą tworzymy na początku naszej współpracy. Firma oszczędza czas i pieniądze. Znika potrzeba ustalania pasującego wszystkim terminu szkolenia. Każdy szkoli się wtedy, kiedy ma na to możliwości i ochotę.

Wdrożenie naszego rozwiązania automatyzuje procesy szkoleniowe, w tym m.in. wprowadzenie do organizacji nowego pracownika. Już dłużej nikt nie musi odrywać się od swoich obowiązków, żeby poświeć czas nowej osobie. Platforma wprowadza jeden standard szkoleń i programów wdrożeniowych dla całej organizacji. To rozwiązanie pomaga budować kulturę organizacji, ułatwia i usprawnia komunikację wewnątrz firmy. Dzięki quizom kończącym każde szkolenie, pozwala zweryfikować, jakie efekty ono przyniosło.

Na jakie możemy trafić przeszkody?

Po prawie roku od momentu ogłoszenia pandemii koronawirusa możemy już śmiało powiedzieć, że na naszych oczach dokonała się rewolucja w sposobie korzystania z narzędzi IT. Bez doświadczenia lockdownu i narodowej kwarantanny prawdopodobnie jeszcze przez dekadę zwlekalibyśmy z przejściem na taką skalę do zdalnego nauczania, organizacji wydarzeń hybrydowych i online czy odbywania spotkań biznesowych przez platformy do wideokonferencji, dotychczas popularne przede wszystkim w przypadku relacji międzynarodowych.

Doświadczenie tak intensywnego kontaktu z rozwiązaniami online często skutkuje niechęcią do tego typu narzędzi. Spodziewamy się, że podobnie będzie również i w tym wypadku. Jednocześnie wszyscy wiemy, że to kierunek, od którego nie ma odwrotu. To przykład zmiany, do której będziemy musieli się dostosować. Jeśli więc nawet szkolenia online będą wzbudzać sceptyczny stosunek u niektórych pracowników, powinien to być dla nas powód raczej do wytężonej pracy nad opracowaniem jak najlepszego produktu, ale nie do odrzucenia tego rozwiązania.

NA SZCZYT!

Weszliśmy w epokę informacji. Problemem nie jest dziś dostęp do nich, ale umiejętność oddzielenia tych dobrych od złych, tych rzeczywiście potrzebnych do dalszego rozwoju od tych, które jedynie niepotrzebnie gmatwają obraz rzeczywistości. 

Nasze platformy, które tworzymy w oparciu o wspólnie wypracowaną strategię, ściągają z pracowników konieczność samodzielnego poszukiwania wiedzy. Pomagamy im rozwijać się w oparciu o przemyślany program oraz wiedzę przekazywaną przez najlepszych fachowców. Umożliwiamy im zdobycie kompetencji, które przyczynią się ich osobistego rozwoju oraz do rozwoju firmy.

Jesteśmy w stanie pomóc na tym szlaku i doprowadzić Państwa pracowników NA SZCZYT.

Wojciech S. Wocław partner zarządzający w Agencji Komunikacji ŻYCIE, założyciel Polskiej Szkoły Etykiety, Platformy ze szkoleniami online OBYCIE.PL, szkoleniowiec, autor książek i filmowych poradników nt. savoir-vivre’u i etykiety w biznesie. Prowadzi autorski kanał w serwisie Youtube. Częsty gość popularnych i lubianych programów radiowych i telewizyjnych. W 2020 roku otrzymał certyfikat TGLS Quality Alliance, potwierdzający wysoką jakość dostarczanych szkoleń.

Menu