Eventownik

 

Kilkanaście ostatnich miesięcy przyniosło dynamiczne zmiany w branży eventowej. Prężnie rozwija się sektor wydarzeń online, a do sieci przenoszone są nie tylko konferencje, ale też np. różnego rodzaju targi. O tym, jak przygotować event online na najwyższym poziomie, na co warto zwracać uwagę i jakie są długofalowe korzyści ze stawiania na wydarzenia hybrydowe rozmawialiśmy ze współpracującą z naszą agencją Natalią Truszczyńską – CEO firmy Blu Experience, która stworzyła innowacyjną platformę Wydarzenia.Online. 

Eventy online na pewno nie zastąpią wydarzeń stacjonarnych. Dają jednak dużo ciekawych możliwości – podkreśla w rozmowie z Eventownikiem Natalia Truszczyńska. Jak dodaje, firmy decydujące się na organizację wydarzenia w sieci są coraz bardziej świadome ich specyfiki i jednocześnie swoich oczekiwań. Dostrzegają też ich niekwestionowane zalety. 

 

Wydarzenie online dociera do dużo większej grupy docelowej. Uczestnik lub prelegent może wziąć w nim udział, nie opuszczając nawet swojego miejsca zamieszkania – tłumaczy Truszczyńska. Zwraca uwagę, że dzięki przeniesieniu wydarzeń do sieci, łatwiejsze staje się zapraszanie do udziału w nich zagranicznych ekspertów, co podnosi ich prestiż i atrakcyjność.

KIEDY ROZPOCZĄĆ PRACĘ NAD EVENTEM ONLINE?

Jaki jest optymalny termin rozpoczęcia przygotowań do organizacji wydarzenia online? Optymalny termin to 2 miesiące. Można popracować nad rozwiązaniami, przygotować grafiki, key visual wydarzenia – mówi Natalia Truszczyńska. Z drugiej strony, czasem wystarczy tydzień lub dwa wyprzedzenia i mając wolny termin jesteśmy w stanie przygotować dla klienta naszą platformę – zastrzega. 

PLASTYCZNOŚĆ, INTUICYJNOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO

Jak powstała platforma Wydarzenia.Online i na czym polega jej wyjątkowość? 

Nie przespaliśmy momentu, w którym został ogłoszony lockdown. Od razu zaczęliśmy myśleć do przodu, zastanawiać się, co stanie się trendem, czego będą potrzebowali nasi klienci, jak realizować wydarzenia w nowej formule – wspomina Natalia Truszczyńska.
Stworzyliśmy własny produkt i z każdym wydarzeniem go ewaluujemy. Realizowaliśmy na platformie wydarzenia od bardzo prostych konferencji po targ branzowei, międzynarodowe kongresy – dodaje. Jak podkreśla, platforma jest zgodna z RODO i działa na polskich serwerach. Przeszła audyt cyberbezpieczeństwa przy okazji realizacji konferencji CYBERSEC GLOBAL FORUM 2020 i otrzymała pozytywną rekomendację NATO. To produkt na tyle plastyczny, że może być dostosowany do potrzeb każdego klienta. 

Platforma to dla nas venue konferencji. Powinniśmy się tam poczuć jak w sytuacji, gdy  wchodzimy do obiektu – szukamy recepcji, sceny głównej, stoisk sponsorów, miejsca na odpoczynek, networking itp. – opisuje Natalia Truszczyńska. Zależało nam też na tym, żeby na platformie mogła się wytworzyć komunikacja między uczestnikami, więzi, emocje. To jest bardzo trudne przy wydarzeniach online – dodaje. 

JAK WYGLĄDAJĄ INTERNETOWE TARGI?

Platforma Wydarzenia.Online była w ostatnich miesiącach nie tylko przestrzenią, w której odbywały się różnego rodzaju konferencje, ale też m.in. miejscem organizacji targów kosmetycznych i rolniczych, farmaceutycznych. 

Mamy bardzo mocno rozwinięty moduł EXPO platformy – podkreśla Natalia Truszczyńska. Jak dodaje, na takich wydarzeniach niektóre prelekcje i konferencje mogą odbywać się w wersji hybrydowej w studio, ale część wystawiennicza jest w pełni wirtualna. 

Stoiska są w pełni wirtualne, uczestnicy poprzez platformę mogą je odwiedzać, zadać pytanie, pobrać materiały, obejrzeć filmy, wejść w galerie zdjęć, rozmawiać na czacie z osobą, która obsługuje dane stoisko – wylicza nasza rozmówczyni. Jeśli klient sobie tego życzy, organizujemy połączenia 1 na 1 – można się umówić na spotkanie i porozmawiać o szczegółowej ofercie – wyjaśnia. 

PRZYSZŁOŚĆ EVENTÓW ONLINE PO PANDEMII

W rozmowie z Eventownikiem Natalia Truszczyńska podkreśla, że klienci, którzy z powodu pandemicznych obostrzeń decydowali się na eventy hybrydowe lub wydarzenia w pełni online, robili to ze świadomością, że – w takiej czy innej formie – zwiążą się z nimi na dłużej.

 

Myślę, że wszystkie wydarzenia w jakimś stopniu staną się hybrydowe.  Jestem przekonana, że np. branża farmaceutyczna i lekarska będzie na nie stawiać również po pandemii. Nie musimy rezygnować z części stacjonarnej, ale gdy dołożymy element streamingu to możemy mieć ciekawszych prelegentów, zaprosić osoby, które kiedyś były nieosiągalne, z odległych krajów i stref czasowych, a jednocześnie dotrzeć do większej liczby odbiorców – podsumowuje. 

 

Przygotowujemy dla Państwa raport o eventach online, w którym będziemy prezentować plusy i minusy tego rozwiązania, ale także naszą analizę dotyczące tego, jakie wydarzenia pozostaną w modelu hybrydowym, a które już na zawsze będą miały formę tylko online. Podzielimy się wiedzą o budowaniu skutecznego eventu online.

W naszym raporcie znajdą się także wnioski dotyczące budowania marki w kontekście eventów online. Raport prześlemy Państwu w ciągu miesiąca.

Menu