Eventownik

W 2020 roku, z okazji naszego 25-lecia, dla Urzędu Miasta Krakowa stworzyliśmy projekt społeczny PŁACĘ PODATKI. Dziś, po bardzo trudnych dla wielu branż 12 miesiącach, chcemy przypomnieć jego przesłanie. Uważamy, że nadal jest ono bardzo aktualne.

Od 26 lat pracujemy dla polskich firm. Realizujemy dla nich jubileusze i inne eventy, wspieramy je w działaniach komunikacyjnych i marketingowych, realizujemy dla nich różnego rodzaju szkolenia.

Przez lata poznaliśmy wielu przedsiębiorców i ich pasjonujące historie. To oni tworzą miejsca pracy, uczciwie odprowadzają podatki i na co dzień biorą na siebie odpowiedzialność za pomnażanie wspólnego dobra. Często muszą się mierzyć z krzywdzącymi stereotypami i mitami dotyczącymi ich działalności.

W ramach naszej ubiegłorocznej kampanii pokazaliśmy grupę przedsiębiorców, którzy funkcjonują w Krakowie i właśnie w stolicy Małopolski płacą podatki. Różni ich wiele – reprezentują różne branże, mają mniejsze i większe firmy, jedni działają od kilku lat, a inni są obecni na rynku od kilku dekad. Łączy ich jednak jedna bardzo ważna rzecz – wszyscy poprzez płacenie podatków przyczyniają się do rozwoju miasta, w którym żyją. Przyczyniają się do rozwoju dobra wspólnego – finansowania edukacji i kultury, budowy dróg i ścieżek rowerowych, tworzenia miejskich parków itp.

Zwrócenie uwagi na polską przedsiębiorczość, która naszym zdaniem może i powinna być dla nas powodem do dumy, to jeden z ważnych elementów naszej ubiegłorocznej kampanii. Drugi było pokazanie, że wszyscy na co dzień płacimy mniejsze i większe podatki. Przytoczyliśmy tutaj proste przykłady z życia – zakupy spożywcze, wizyty w restauracji, kinie i teatrze, podróże komunikacją miejską czy taksówką. We wszystkich tych sytuacjach oprócz ceny towaru lub usługi opłacamy także podatek. Tym samym dokładamy pieniądze do puli, z której potem wszyscy korzystamy. Inwestujemy w naszą małą ojczyznę i jej dobrobyt.

Kolejnym elementem kampanii była opublikowana w sieci rozmowa o podatkach i tym, jak przekładają się na naszą codzienność, którą Maja Dylczyk przeprowadziła z P. Iwoną Drzystek z Biura Rachunkowego Chandon Waller & Partners Sp. z o.o. Możecie ją Państwo obejrzeć poniżej.

           

 

Kampanię PŁACĘ PODATKI uważamy za sukces z kilku powodów. Po pierwsze, w prosty, klarowny i zwracający uwagę sposób opowiedzieliśmy o kwestiach, które na pierwszy rzut oka wydawać się mogą trudne, hermetyczne i mało atrakcyjne komunikacyjnie. Po drugie, połączyliśmy ważny społecznie przekaz z niezwykle istotnym dla nas podkreśleniem roli, jaką odgrywają polscy przedsiębiorcy. Po trzecie – w czasach bardzo daleko posuniętego i czasem źle pojmowanego indywidualizmu pokazaliśmy, jak ważna jest troska o dobro wspólne, solidarność i współdziałanie.

 

Dziś polskie firmy powoli podnoszą się z trudnej sytuacji związanej z epidemią koronawirusa i niezwykle dolegliwymi dla wielu branż obostrzeniami. Wierzymy, że wyjdą z tego kryzysu obronną ręką i będą mogły liczyć na zrozumienie i wsparcie ze strony jak największej grupy Polaków.

Menu