Eventownik

Jak zmieniają się wydarzenia kulinarne?

Od paru lat w Polsce zwiększa się liczba konferencji gastronomicznych i kulinarnych. Szybko dogoniliśmy kraje o wysokiej kulturze gastronomicznej. W czasie konferencji przede wszystkim się dyskutuje i rozmawia o kierunkach rozwoju branży gastronomicznej, także w branży MICE (przemysł spotkań). Tutaj sytuacja robi się coraz bardziej ciekawa. Tylko w ciągu ostatniego roku powstały firmy rentalowe, które mają interesującą ofertę wynajmu stołów, krzeseł, zastawy i dekoracji stołu. To zjawisko nas bardzo cieszy.

Wierzymy, że kultura jedzenia to nie tylko spożywanie pokarmu, ale przede wszystkim celebracja spotkania przy stole. Serdecznie namawiamy, aby w budżetach znajdować miejsce na te pozycje, zwłaszcza w czasie eleganckich wydarzeń. Uważamy, że warto, aby pikniki i imprezy plenerowe także nabrały innego charakteru i przede wszystkim stały się ekologiczne. Tony plastiku nie są ani ładne, ani zdrowe.

Catering godny polecenia

W branży MICE mamy coraz więcej dobrych catererów. Wśród sprawdzonych klasyków są oczywiście Mazurkas Catering, Belvedere, Masters Catering czy Melon Catering. Powstają także nowe firmy, które mogą stać się czarnymi końmi w tej branży. Warto tu wyróżnić Umami Catering z Gliwic. To firma prowadzona przez rodzinę Komstów, do której należy również firma produkująca okna Komsta. Co charakteryzuje Umami Catering? Wielki powiew świeżości i przede wszystkim wielka miłość do jedzenia, którą mają właściciele.

Swój szczytowy moment mają także wydarzenia food truckowe, które wciąż przyciągają tłumy wielbicieli. W dużych miastach ludzie mają już przesyt food trucków i tam coraz modniejsze stają się inicjatywy street food – na małe placyki zapraszane są restauracje, które gotują prosto i przy bardzo ograniczonym asortymencie wyposażenia. Ludzie to uwielbiają i doceniają smak prostego jedzenia.

Jak te wszystkie trendy przenieść na grunt eventów? Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, jak ważne jest jedzenie. My od lat namawiamy klientów, aby catering postawić na najwyższej pozycji produkcyjnej i zwracać na niego dużo uwagi.

Uwielbiamy organizować eventy, w czasie których kuchnia króluje. Dzieje się tak i na jubileuszach, gdzie kolacja serwowana jest kropką nad “i”, ale także na piknikach, gdzie możemy zaproponować świeże, dobre i pyszne jedzenie. Karkówka musi zostać, ale warto ją uzupełnić o misy pełne humusów, past i świeżych warzyw.

Kuchnia i jej kultura to także wspaniała przestrzeń do marketingu. Warto o niej myśleć, nawet jeśli nasza marka z pozoru ma z tym niewiele wspólnego.

Nasze Rekomendacje

Na koniec mamy dla Państwa kilka rekomendacji. Z całego serca polecamy lekturę magazynu KUKBUK i udział w takich wydarzeniach, jak:

– Wine&Food Noble Night
– Konferencje Made Restaurant
– Festiwal Transatlantyk

Menu